In i väggen..

Tror jag att jag sprungit med huvudet först. Har så svårt att få upp ögonen och huvudet sprängs snart i bitar. Så himla trött som jag är och ont i ryggen som bara den. Trodde det skulle gå över efter en dags ledighet men icke. Tydligen är det inte bra med 5 dagars arbete på raken, men hur ska man annars göra om man ska jobba heltid?

Jag ska ju klara av detta, det är inget fel på mig!! Men 5 dagar på raken och sedan komma hem och försöka komma ifatt med det som blivit liggande medans jag varit borta på jobb det gör  att jag nu knappt kan gå och så ska alltså mitt liv bli??  Javisst andra människor jobbar ju så, så då borde väl jag också klara det, F-kassan tycker det o de borde väl veta?? eller??

I dag ska jag och Kiina åka och hämta de älgkött vi beställt


Ser de inte goda ut!! Jag har faktiskt inte haft älgkött i frysen sen, ja många, många år.  Pappa brukade ju alltid jaga och då blev man ju van vid att det alltid fanns älgkött. Under några år jagade även jag med tanke på att jag skulle ta över efter vår far i jaktlaget. Så blev det dock inte eftersom min rygg inte orkade med, men älgköttet det har jag saknat under dessa år så därför känns det nästan som fest idag när jag vet att jag ska få hämta närmare 40 kg älgkött.

Nu vet jag att det finns många som tycker att jaga usch så hemskt, men ni ska veta vilken charm det kan vara med denna älgjakt.
Man är alltså uppe i ottan, under september jakten redan vid 5 snåret men eftersom det blir mörkare måste man ju vänta tills det blir ljust i oktober.  Men tänk er att få sitta på pass mitt inne i djupa skogen någonstans, vid en brasa som håller en varm, och bara vänta och lyssna. Att inandas denna luft vi har i norrland, och få tid för sina egna tankar och funderingar där inne i skogen. Det är så ljuvligt så ni kan inte tro det.  Det är så mycket med jakten, först förberedelserna, spänningen, lagandan och att sedan få stycka och ta rätt på det goda köttet och ja  så mycket , mycket mera. Jag saknar det verkligen.



Ha en bra dag nu medans jag tar rätt på köttet

Kommentarer
Postat av: Nilla

Ha ha det sista kortet är ju helt underbart...snacka om stor nyfiken kompis..må så gott

2008-10-15 @ 14:52:03
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Sååååå härligt att få hämta så mycket kött...tänk så många goda höstmiddagar det blir....

Ett sånt roligt foto på älgen o katten...fniss

Kram

Margaretha

2008-10-15 @ 16:47:20
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Mia

Nääää Cilla, det där kan inte vara bra för dig!

Lyckans ost som får hem älgkött, så himla gott det är!

2008-10-16 @ 18:13:22
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Ohh, vad härligt att få lite vilt,,och du vilka fina bilder på älgarna, och sedan på kissen och älgen..

ja nog kan man känna värk i kroppen efter ett långt arbetspass. Ibland orkar jag knappt gå från bussen,,bävar för att åka hem,..Men som tur är verkar det vara många som känner av när de har jobbat..Lycka till med styckning och paketering nu, och sedan någon god gryta,, eller,., mums..

Kram

2008-10-16 @ 18:37:52
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Cissi

Ja det här med jakt är en trevlig sysselsättning.. Och inte behöver man ha bössan med sig, det räcker att bara få vara med och uppleva spänningen. Se skogen vakna.. Underbart!



Gott med älgkött är det också. Pappa kommer ner och hälsar på ett tag och han har lite älgkött med sig. Ser fram emot en god älgstek!

2008-10-16 @ 21:33:14
URL: http://cissilina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0