Dag 3 på alla hjärtans veckan

I dag ska jag tillägna dagen den person som betyder så mycket för mig och som följt mej hela min uppväxt
Min syster!
image97

Hon och jag har ett helt liv tillsammans. Som jag i tidigare inlägg berättat har vi syskon alltid stått varandra nära, men min syster och jag har växt i hop på ett alldeles speciellt sätt.

I början av 80-talet när vi delade bostad det var nog då vi växte väldigt nära varandra. Och under en sk kris i mitten av 80-talet det var nog då vi blev riktigt taight.
Vi har haft så mycket glädje av varandra, riktigt skönt!
Syrran är så full av empati för andra människor, så ödmjuk och kärleksfull. Det finns ingen som kan mäta sig med henne. Hon har alltid funnits där för att ställa upp för mig och mina tjejer.

När mitt förhållande med barnens far sprack kom hon och jag varandra väldigt nära, vi umgicks väldigt mycket och reste bla mycket tillsammans.
När mitt förhållande efter honom sprack efter 7 år av både psykisk och fysisk misshandel fanns hon genast där för att ställa upp, och när jag utbränd och sjuk fick höra att även Bosse och jag skulle separera då igen kom hon rusande för att finnas till hands och hjälpa. Den gången brast ju mitt hjärta fullständigt. Det är ju svårt att leva när man känner att det inte är fullkomligt. Som tur var så ordnade det sig ju mellan oss och mitt hjärta fick bli helt igen . Men hon är på det viset min syster, det finns alltid plats för alla andra, Hon hyser en så väldigt stor omsorg om oss andra människor.
Det finns dock en sak hon är dålig på  och det är att tänka på sig själv och att kunna säga i från. Risken är att andra människor äter upp henne. I bland vill hon inte men hon klarar inte av att säga nej utan vi andra männsikor kan fortsätta att älta våra problem med henne trots att hon själv inte alla gånger mår riktigt bra.

Men hon kämpar på  i det tysta. Aldrig ett gnäll, ingenting, trots värk och elände. Inte konstigt man älskar henne, det är väldigt lätt kan jag säga

Kommentarer
Postat av: Camilla

Så fint du skriver, om både dina barn och din syster! Hoppas att du själv får en härlig alla hjärtans dag imorgon! Kram!

2008-02-13 @ 09:02:48
URL: http://camillasrum.blogg.se
Postat av: Lillemor

ja hon e grym! men du.. det e du med.. gullegummanni båda.. skönt att ni har ett sånt förhållande.. det är fantastiskt att kunna dela saker så.. kram

2008-02-13 @ 09:37:08
Postat av: Millapilla

Oh vad fint skrivit!!! Vad härligt att ha en sådan tajt relation med sin syster! Ni är fina båda två! Ha en bra dag.kram

Postat av: big sis

Men kära kära du ...nu vet jag inte vad jag ska säga, det var väl en kärleksförklaring som fick mig att gråta små glada tårar.vi är familj och finns där för varandra, så klart jag finns alltid där för er...jag älskar både dig och dina barn ..Det vet du...Tack snälla för dina alltför fina ord om mig..

PUss

2008-02-13 @ 12:12:20
Postat av: Kerstin

Sådan fin kärleksförklaring till din syster, skönt att ni har varandra! Jag har bara min bror kvar nu,mina 2 syskon har gått ur tiden. Han och jag är bundis och bästis och det är underbart! Mina älskade 3 tjejer har jag också, de är mitt liv! Vi är så tighta och noga med våra familjeband.Va roligt att du också pratar i telen med din kissekatt, många har haft roligt åt mig att jag gör så! Du får ha en fin dag nu! Varm kram!

2008-02-13 @ 12:56:55
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Ja Cilla, jag vet vad din kära syster går för..

Hon är helt fantastisk.. Hon är min bästa vän, ska du veta.. När jag tänker på henne nu, så blir jag fuktig i ögonen. Hon har betytt väldigt mycket för mig.. För bor man i en storstad, så kan det var jobbigt om man inte är uppväxt i en sådan.. Varken hon eller jag är ju födda här.. Kanske därför vi trivs så fint i varandras sällskap..

men som du beskriver, hon ställer alltid upp för andra.. Och som du mycket riktigt säger, hon måste ta hand mera om sig själv.. Men hon är en riktigt ängel.. Ja du vet ju genom mitt arbete, där är hon ju oxå en ängel med en fot inne hos oss..

Kanske skulle vi ge henne någon form av diplom, eller vad tycker du... eller kanske skriv en sång till henne. Hon gillar ju musik. Nej skämt åtsido.

HON ÄR FANTASTISK!!!

Ha det bra nu när alla hjärtan närmar sig..
Kramen till dig,,

2008-02-13 @ 18:41:10
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Mia

Jag köper hela det kittet, för jag anar att det är alldeles sant! :-)

2008-02-13 @ 18:55:56
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: maria

Alla älskar Britt!!!! Hon är en väldigt fin människa och du är likadan Cilla!!!! Men det är lättare att tala om andra än om sig själv. Jag är ganska bra på att läsa mellan raderna och har fått mig en bild av DIG som påminner väldigt mycket om din beskrivning av din syster. Ni är nog lika innerst inne!!!! Kram till dig, Bosse och dina fina flickor och ha en härlig alla hjärtans dag .....kram

2008-02-13 @ 19:55:18
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Cissi

Väldigt fint skrivit! Jag är ensamt barn och har ofta funderat på hur det skulle vara att ha ett syskon..

2008-02-13 @ 20:17:20
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja din syster verkar vara en riktig guldgruva! Henne skall ni vara mycket rädda om. Synd att ni bor så långt i från varandra bara! Men, det går nog bra ändå kan jag tänka!

Kramilikramen Sus i dus

2008-02-13 @ 20:30:17
URL: http://sus68.blogg.se
Postat av: britten

Ja jag har sett den flera gånger men jag kom inte i håg att vi var och såg den !

2008-02-13 @ 22:23:13
Postat av: Beffa

Önskar dig en underbar alla hjärtans dag med dina nära och kära! kramar!

2008-02-14 @ 00:39:15
URL: http://beffa.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej på dej
Syskon ska man vara rädd om ..jag har en stora syster tyvärr bor hela min familj utspritt och dator är väl inte deras starka sida men tack och lov har de mobil...vi brukar träffas några gånger om året...må så gott

2008-02-14 @ 11:05:33
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: big sis

hjärtekram från " syrran "

2008-02-14 @ 11:07:46
Postat av: Kerstin

Vill önska dig en jättefin alla hjärtans dag! Stor varm kram till dig/Kerstin

2008-02-14 @ 12:44:27
URL: http://tankeverkstaden.blogg.se
Postat av: Inger

Hej Cilla!
Önskar dig en trevlig och
bra "Alla Hjärtan Dag"
Kramen till dig...

2008-02-14 @ 14:01:41
URL: http://IngerEmKssson.blogg.se
Postat av: Millapilla

HA EN TREVLIG ALLA HJÄRTANS DAG! MASSOR AV HJÄRTLIGA KRAMAR


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0