Göraingentingdag

Har ni haft en sån någon gång? I dag känns det onekligen som om det varit en sån dag. Tiden har bara gått och jag har inte fått någonting gjort.
Jo jag har ju bakat bullar förstås.


Blev en del. Fick för några år sedan ett tips om att  använda dubbelt så mycket jäst och råsocker istället för vanligt socker och det testade jag idag, måste säga att de faktiskt blev kanon goda.

Har fått iväg mitt brev med cv så nu är det väl bara att vänta och se, hjälp mig gärna hålla tummarna. I morgon ska jag åka och hälsa på borta i Träsk där jag arbetstränade förra hösten, hoppas naturligtvis på några tips om jobb därifrån.

Har även tagit en promenad ut till grundhällan och blev mäkta förvånad när det rullade in en seglare, vissa har tydligen semester fortfarande.  Fast det är faktiskt en hel del bilar på parkeringen, några människor ser jag dock inte till men de har väl möjligen åkt ut till Högbonden de har ju öppet augusti ut. 

Förra veckan kändes det lite märkligt att både Arnes sjöbod och Hilmas hade stängt för det var ganska mycket folk i rörelse, men samtidigt förstår man ju att de inte kan hålla personal för ett fåtal gäster. Som ni ser är det ju lugnt nu.


Nåja, det är skönt med hösten också och framför allt lugnet. Det är varmt och skönt ute och Bosse och jag njuter faktiskt av årstiden. Det är som med åldrar, man säger ju att varje ålder har sin charm, men så är det ju lite med årstiderna också. 
Hösten och mörkret när man åter igen tänder mycket ljus, myset med höststormarna sent på kvällarna,
Vintern med sköna varma bad efter en kall dag, jul pynt m.m,
Våren när det börjar töa och bäckarna börjar porla och
Sommaren med värmen, blommorna och allt det gröna

Nu ska jag kura ihop mig med en bra bok, det är också sånt som hör sensommaren och hösten till.

Kommentarer
Postat av: Eva

När jag ser den där bilden kan jag riktigt KÄNNA hur det doftar nybakade kanelbullar! Mums!

2008-08-20 @ 22:03:02
URL: http://suntliv2.blogg.se/
Postat av: anneli

men vaddå, inte göra någonting! Hade jag bakat så mycket bullar, hade jag haft fullt upp med att sitta på en stol och gapa resten av dagen i pur förvåning :)

2008-08-20 @ 22:22:46
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: Inger

Mumsemums, det såg gott ut. Baka bullar är väl inget slappgöra,.Ja det är mysigt med hösten oxå, kura ihop sig och läsa en god bok, underbart.. Men inte än Cilla,, det är för tidigt hihi

Ha det bra i sensommaren

kram

2008-08-21 @ 10:14:30
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0