Bråttom, bråttom

Som jag har längtat efter att få börja göra iordning för vår och sommar. I dag har jag hållit på hela dagen ute.
Efter att ha sovit ut ordentligt började jag dona o greja. Först fick Bosse rensa hela uterummet på allt som förvarats därinne och sedan fick jag äntligen rensa och städa där. Jag har krattat mina rabatter och det är så härligt att se allt grönt som är på väg upp.
image220
Som ni ser så är det en liten hög med snö kvar men jag hoppas att den försvinner i morgon. Även fast det är vår är det ganska kallt här. Havet gör ju att det känns ganska kallt speciellt när det blåser. Just nu kan jag berätta att vi faktiskt har 2 minus grader ute, men värmen den kommer nog den också.

 I morgon kväll åker jag in till Övik igen för att jobba. Jobbar söndag kväll och måndag dag på örntaxi.
Och ni som är lite orolig för att jag jobbar för mycket så är det fortfarande så att jag jobbar faktiskt bara halv tid men en halv tid är ju trots allt 83 timmar per månad och det kanske låter mer än vad det är. Blev ju lite jobbigt att jobba varje dag under hela vecka, det är ju en bit att köra så därför valde jag att vara kvar hos Sara hela veckan. Men jag jobbar bara halv tid.

Nu ska jag återvända till min familj. Katarina och hennes pojkvän kom hit i kväll och det är ju trevligt med lite sällskap av det yngre slaget så jag ska inte uppehålla mig här. Ville bara gå in o önska er alla en trevlig kväll


Kommentarer
Postat av: maria

Ja Cilla....värmen är på väg! Hela landet skulle få varmt nästa vecka!
Här är det redan lite värme men fortfarande svinkallt på nätterna.

Åååå vad vi ska njuta nu vi trädgårdsfreakar!!!
Bloggandet kommer att få stå tillbaka en del är jag rädd....

Ha en bra dag, kram.....

2008-04-20 @ 08:14:13
URL: http://www.nightviolet.blogg.se
Postat av: Lillemor

hej gumman. skönt att du orkar grejja lite också efter allt jobbande, så det inte tar slut på dig helt. skönt att du orkar jobba överhuvudtaget!!. e lite avis där faktiskt.. skönt att ni också fått lite sol och värme. som maria sa ,så ser det ut som hela landet ska få vår .ha det bra!!!!

2008-04-20 @ 09:26:12
Postat av: Millapilla

Härligt att snön är borta hos er! Havsvindar det saknar jag. på sommaren är där säkert ljuvligt i Bönhamn. Ha en bra söndag.Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0