Bönhamns dag

Varje sommar har vi i byn en egen dag. I år inföll den i gårkväll. Det är alltid en mycket trevlig liten tillställning där byborna samlas grillar tillsammans och har olika aktiviteter.

I går kväll började vi med en tips slinga där frågorna handlade om Bönhamn, lite förr och nu. Efter det grillade vi hamburgare och korv som Hamnföreningen bjöd på till det bjöds det på läsk, öl och vin. Det blir alltid mycket samspråk. Byn är visserligen inte speciellt stor men det är ju som bekant (ni som läst min blogg tidigare vet) många hus i byn och på somrarna är det fullt i alla husen. I går kväll var vi ca 50 st som språkade med varandra. Det var en otrolig uppslutning och som sagt mycket trevligt.

När alla var mätta och belåtna var det både bollkastning och hästskokastning. Naturligtvis åkte sedan gitarren fram för sång och musik hör byn till.

 

Efter solnedgången gick vi upp till oss ett gäng och fortsatte vår musik afton i uterummet.

Jag har ju faktiskt semester några dagar så jag njuter för fullt och ser till min stora glädje att jag verkligen valt rätta dagar att vara ledig också.  Jag känner  mig ganska utarbetad just nu, trött och grinig är jag, så himla känslig för allting så det är nog rätt tid att varva ner, sova om sig och framför allt njuta av att vara ledig.

Idag fyller jag år och dagen har hittills varit full av njutningar men jag återkommer till det i nästa inlägg

Kommentarer
Postat av: zaq

Hej och grattis i efterskott!

Som du kanske sett har jag varit ute på en semestertripp, fick för mig att du/ni skulle resa iväg också, så jag sa till @ att "de ä int lönt vi åk åt Bönhamn för ho ä int heim.."



Nåväl, ni är ju bofasta och hösten är också fin, man måste ju inte göra allt under sommarn!



Så jag säger, ska banne mig ta mig i kragen så syns vi framöver!



Kram-kram!

2009-08-10 @ 09:50:26
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0