Vår, vinter eller mitt emmellan

Jag blir galen på detta väder omslag hela tiden. I går var det så härligt och i dag bara vräker det ner snö igen. När ska det bli vår?? Jag bara undrar.
Ska in till Ullånger sedan i em med Sara som ska hem till Övik och jag hade tänkt hon skulle få köra men nu är det ju ganska halt och jag är ju ganska åkrädd så jag vet inte om det är någon bra idé. Vi får väl se, får hoppas plog och sand bil hinner ut.

Bosse jobbar och Sara sover fortfarande så det är som vanligt igen, bara jag och katterna, önskar man fick sig lite jobb i veckan.
Längtar så tills jag kan börja vara ute o påta i jorden. Har så otroligt mycket idéer för min trädgård i år. Jag hoppas Bosse får tid att bygga mitt växthus denna våren, det är så mycket jag vill ha där. Ska försöka få till ett bra trädgårdsland, blir ju lite svårt med grävandet eftersom hela tomten är byggd på sten, men skam den som ger sig.

Hade ju också tänkt sy nya överdrag till dynorna i vår lilla Tjabo (husvagnen), vill även måla om alla luckor o få den enthetlig.

Fick den här husvagnen av pappa en gång. Det är som ni ser en gammal husvagn som är ombyggd inuti efter en brand en gång. Det är i huvudsak min bror som byggde o renoverade upp den. Inredningen är ett hopplock av olika husvagns inredningar så därför är de i olika bruna kulörer. Min tanke var att måla alla luckor enhetligt vita och dynorna blir blå och vita. Det är ju fortfarande så pass kallt så det blir ju svårt att måla men jag ska nog börja jaga tyg för dynorna i allafall.
Skulle även vilja få tag på ett yttertält till, men kommer tid kommer råd så en sak i taget, men så småningom kanske.

Får nog fortsätta sitta här med mina drömmar om våren och sommaren, för än är det vinter i Bönhamn

Kommentarer
Postat av: Millapilla

Ja usch jag håller med dig! Vill ha vår och sommar nu! Känns ju som jul ute. Charmigt med en äldre husvagn. Den blir nog jättefin med vita luckor och dynor. men vi får väl drömma om våren lite till. Kram

Postat av: maria

Milda makter!!!!
Vad ÄR det med oss blogghäxor???? Just nu så sitter jag och ringer på en annons om att köpa en gammal husvagn!!!!! Och så går jag in här och läser om ditt projekt....hahahaha!!!
Och lika sura är vi också!!!
Nu är det nog dags att vi på allvar börjar fundera på en träff...jag börjar misstänka att vi är en och samma person.....med olika bloggar bara...skumt men kul!!!

Musik på bloggen? Ingen aning Cilla!!! Det är Britt som är min webmaster...hon kan säkert!!!

kram på dig och ha det så bra det går....
Jag ska gå in och blogga om den där husvagnen....ännu en liten överraskning för stackars Kjell...hahahaha!!!!!

2008-03-25 @ 10:12:32
URL: http://nightviolet.blogg.se
Postat av: Lillemor

hoppas på film.. snart??
uil med inredning av husvagnen .låter fint.. ja här e det också midvintertid eller nåt..
hatar det här ,var ju så glad att det var vår. och så sket vintern en rätt i ansiktet typ haha. nej usch bort med snö.. hoppas du fixar filmen. har mailat dig.

2008-03-25 @ 12:40:43
Postat av: Mia

Ja, nu får det vara nog med bakslag, vi är många som väntar på våren! Peppar, peppar, här har det inte snöat så mycket, bara nån cm...

2008-03-25 @ 17:25:45
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Inger

Ja vem vill inte ha vår och sommar..
de flesta kan man tro..
Kul projekt med husvagnen..Fattar bara inte hur du hinner allt..??hihi..
Lycka till.
kram

2008-03-25 @ 21:03:27
URL: http://IngerEmKsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0