Blogg frånvaro

Har varit borta länge från det här med blogg skrivandet. Ibland är det skönt att inte känna det där "måste skriva"
 
Har väl egentligen inte hänt så mycket heller, men det är faktiskt kul att skriva för sin egen skull och kunna gå tillbaka o se hur saker o ting var 
 
Vi har kommit in i slutfasen på min mans borta arbete och det känns ju otroligt skönt att snart kunna säga att snart är det klart. Vad som väntar sedan vet vi inte än men man får hålla tummarna och hoppas att han där uppe ser till så det blir nåt bra. Känner mig stolt över att jag faktiskt klarat av att vara gräsänka i vårt hus i nästan 2 år. Tror jag vågar säga att det inte är alla som skulle klarat det. 
Vi bor ju 5 mil från tätort, där jag jobbar. Så med alla resorna, huset, på vintern skottning och så mycket mera är det inte bara. Hit ut är det ju sällan någon som kommer (förutom när det är sommar) så helst ska man ju vara tuff nog att även klara en viss ensamhet. Men ensamhet är nåt som jag tycker är väldigt skönt, speciellt på kvällarna eftersom jag har ett ganska påfrestande arbete många gånger.
 
I huset renoverar vi o grejar som vanligt. Bosse håller som bäst på att bygga ut hallen. Det blir en veranda med stora fönster och det kommer att bli så fint när det är klart. Jag slipar innedörrarna och spaklar så de så småningom ska bli vita, fondväggen i sovrummet är också på väg att få en makeover. Och under veckan hoppas jag att vi kan komma  till skott och boka vår vintersemester. Både jag och Bosse har 20 dagar kvar och nu när mörkret är här så känner vi att det börjar bli välbehövligt med lite vila. 
 
Kan ju bjuda på lite bilder på byggandet så ni ser va fint det kommer att bli
 
Före, eller vid starten. Plintarna är ljutna iallafall 
 
 
Och i dags dato ser det ut så här;
 
När vi väl är klara kommer det att bli ett vackert hus både inne och ute. Det tar tid, men det får det göra. Vi är överens om att vi inte ska renovera ihjäl både varandra och det vi har. 
Så, nu har jag fått denna kvällen att gå och det var ju lite trevligt att blogga bort en stund
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0