Hemma igen

Hemma, ledig mitt iveckan. Känns otroligt konstigt men va skönt. Har varit ute och skottat lite, tvättmaskin sköter sitt jobb och jag har planerat all mat för helgen. Ungarna kommer hem, en del redan på fredag kväll och då är det så skönt att ha maten klar allting färdig planerat och man kan umgås och ha trevligt utan att behöva fundera på sånt som måste göras.

På fredag till middag ska jag bjuda på min special panna. Det är en maträtt som är väldans uppskattad av både ungarna och Bosse. Man steker zuccini, broccoli, rökt skinka och ölkorv. 1 buljongtärning, vitlök och grädde, kokar ihop det och sist lägger man i mini tomater och feta ost serverar det till bandspagetti.
Till lördag har jag tänkt att vi på vår skoter tur tar med oss en murrika och gör en wok röra som man lägger i tunnbröd, mycket gott.
Till middag ska jag bjuda på kälknöl och potatisgratäng, grönsallad och smörstekta kantareller till efterrätt blir det en 20 års tårta.

I morgon ska den mesta maten tillagas så att allt är snus,fixt och färdigt på lördag. Så nu resten av dagen ska jag lägga mig på soffan och läsa lite hade jag tänkt, kanske jag även kan få mig lite sömn har inte sovit så bra där nere i Småland så det känns som jag har lite att ta tillbaka.

Smulan är lycklig över att ha sin matte hemma igen, men det börjar nästan gå mig på nerverna  när man inte ens få göra ett toabesök utan sin katt..hihi

Nåja nu blir det soffan

Kommentarer
Postat av: big sis

Knov what you mean...hoppas inte det blir så kallt då på lördag....kram

2010-02-11 @ 14:50:13
Postat av: Inger

Åhh det låter trevligt..hoppas ni fick en fin helg tillsammans...skönt att man planerar lite innan...Så man kan njuta tillsammans med ungarna när de är hemma...

Kramen..

2010-02-14 @ 16:27:05
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0