Det är vår i luften

Snön försvinner sakta men säkert. Det töar, det är underbart. 


Även smulan tycker det är underbart.


Det är så vansinnigt mycket snö så det kommer nog att ta tid i år innan den är helt borta.  Jag har pysslat med mina blommor idag. Jag har klippt ner och satt om både änglatrumpeterna och pelargonierna.  Nog är det väl ändå vår när man kan göra sånt.
Känner mig helt slut både i huvudet och i kroppen.  Nu har det alltså varit fest 2 dagar på raken, jag är inte van sånt så nu är jag helt slut.

Har väl inte riktigt fattat än att jag fått nytt jobb. Blir spännande att se på tisdag vilket ställe det är egentligen som jag ska på intervju då. 

Jag har ju fått jobbet som butiksansvarig, men naturligtvis måste jag kolla in det andra stället också, det kan ju vara ett bättre jobb och vem vet kanske bättre lön.  På det jobbet är det ju absolut inga helger, men som butiksansvarig blir det ju även lördagar.
I fredags fick jag ett brev på posten.  Det visade sig att det tredje jobbet jag sökt, där har de tagit emot min ansökan och de ville meddela att jag finns med i deras rullar och att de återkommer så fort som möjligt om tid för intervju.  Tror ni jag är smått chockad. Helt plötsligt har jag fått ett jobb, ska iväg på intervju på nästa och ev blir det mera intervjuer......
Så roligt att vara så eftertraktad.

Imorgon och på tisdag blir det iallafall Örntaxi, sen är jag ledig tre dagar för att ladda inför helgen. 
På torsdag ska jag i väg på begravning och det kommer nog att bli väldigt tungt, det är ju alltid jobbigt med begravningar men när det dessutom är en ung människa som förolyckats så tragiskt..

Ni kanske undrar och för er som inte vet så kan jag ju berätta att för ca en månad sedan så var en kompis till mig inblandad i en trafik olycka och tyvärr så klarade han inte livet. 

Nu önskar jag er en trevlig kväll




Kommentarer
Postat av: zaq

Utmanad, dessa töser ;-)

2009-03-23 @ 14:58:55
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: zaq

Vad kul med nytt jobb, lycka till!!!!!z

2009-03-23 @ 15:25:38
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0