Måndag igen..

Jaha så var det alltså vardag igen. Tänk va tiden går fort!  Men med vardagen kom även kylan tillbaka. Jag kände ju inte av någon kyla i morse när jag åkte och eftersom jag tillbringat hela förmiddagen ute på lagret för att bygga kände jag inte någon kyla där heller. Så när lunchen kom slängde jag mig i bilen för att åka o köpa lite vårblommor.  Tror ni på fullaste allvar att jag har någon lust att plantera de blommorna nu? Nä inte ett dugg, är glad att jag inte behöver vara ute i kväll. Vi har bara 4 grader och det både blåser och duggar lätt.

Helgen har jag tillbringat ute i allafall, förutom tiden inne i bunkern på lördag kväll. Vilken sol och vilken värme!!! Tog mig an krattningen i går em, kändes skönt att börja lite. Blir förhoppningsvis mera när det blir helg igen. Nu på vardagskvällarna orkar jag inget mera än att slöa vid tv:n.

Hur går det då på nya jobbet?? Jo det tar sig,  I dag har vi fortsatt att bygga lager. Hyllorna är på plats och förhoppningsvis kan vi börja sortera alla varor som redan kommit in. Man skulle väl kunna säga att det är nu det roliga börjar. Även detta med att sortera kommer att vara mycket tidskrävande och jag har en känsla av att det kommer att bli många övertidstimmar i maj. Men det är övertidstimmar som läggs till en ev semester o utlandsresa senare i höst. Under sommaren kommer jag inte att vara ledig många dagar så jag hoppas på en mycket lugn sommar....

Så småningom ska jag skriva lite mera om just Erikshjälpen och visa er lite bilder. Jag fotar hela tiden, ska bli kul så småningom att se och jämföra. Framför allt kanske att se hur arbetet framskred från verkstadslokal till lager och butik. Hoppas på att kunna öppna i slutet av maj, vi får se hur det går.

Nu ska jag göra tv:n sällskap, ha en trevlig kväll

Kommentarer
Postat av: Mia

Då hoppas jag verkligen att du får det underbart! Det är du värd nu... L

2009-04-28 @ 18:45:05
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Mariette

Vad roligt att få starta upp ett jobb så där.... då är man verkligen med ifrån början!



Pssssss, hur går det mä rökinga?



Kram och må så gott! // Mariette

2009-04-28 @ 20:28:38
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0