Lördags trött.

Så är jag idag. Lördags trött, har varit en sån där dag när det inte händer nåt. Mitt lilla charmtroll följde inte med till mig han ville vara kvar hos farmor.
Det märkliga vädret ute håller i sig, tidigare regnade det men nu är det minus 1 grad och snöar lätt.

Har ägnat dagen åt att sy om några byxor, men denna trötthet som aldrig vill ge sig fick mig att ge mig, orkar inte.
Har suttit och försökt få någon ordning på en ny header, men inte ens det vill sig idag, är nog inne i ett stim.

Precis så här känner jag mig.....

image50

Det är några som frågat om huset jag skrev om igår, om det är det huset vi bor i, men så är det inte. På vårt hus har vi mycket mycket mera kvar att göra innan det är så där fint. Nästa hus jag ska skriva om är till salu, så finns det någon intresserad så häng kvar, det är dessutom ett hus med egen tomt.
För här är det som så att fiskeföreningen äger i stort sett hela byn. Men man äger sitt hus och kan då köpa 1 meter runt huset. Det finns dock några som äger mer än marken runt om huset, ca 4-5 st tror jag. Vi är en av de lyckligt lottade som hade en far som var förutsénde och köpte hela marken.

Så förhåller det sig så häng kvar som kommer det snart en berättelse om ett mycket fint hus med tomt som dessutom är till salu.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja eventuella problem man får är alldeles tillräckligt att gå igenom en gång och strunta i att ta ut dem i förskott! Jag skulle sy ett lapptäcke till grannens kommande barnbarn idag, men ingen inspiration alls för tygval och komposition tyvärr.Däremot blev det ett halsband och ett änglaljus gjort istället, som min väninna ska få i present.Idag känner jag mig lite som den ursöööta kissekatten, frusit och huttrat, vilat precis som kissen hahaha.Ha en bra helg! Kramar/Kerstin

2008-02-02 @ 18:38:14
Postat av: Cissi

Ja ibland blir man väldigt trött. Och det ska man nog tillåta sig att vara. Då kommer orken snart tillbaka.
Visst är det trevligare och sitta hemma hos vänner än att gå på krogen. Krogen kan vara trevlig det också men jag känner mig så gammal när jag går ut.. :o)
Sedan blir jag trött i flera dagar...
Hoppas du har en härlig kväll!
Kramar

2008-02-02 @ 20:07:50
URL: http://cissilina.blogg.se
Postat av: Inger

Men visst måste man få känna sig trött ibland..
du verkar ju ha superenergi andra dagar,,
Men vilken härlig katt.. gör som han, Cilla. hihihi
Ha en trevlig kväll!

2008-02-02 @ 22:12:02
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Lillemor

hej gumman.usch att du skulle bli så dålig igen.. är det allt jobb.? jag vet att det är kul som sjutton.men..nu blir jag orolig. du "glömmer" inte bort hur "risig" du blir ?och struntar i det för att det är så kul väl? förstår fullkomligt OM du gör det. måste vara grymt kul att arbeta och grejja igen.. men.ja.. var försiktig snälla rara du.jag blir jätteorolig..
hopaps ju att det kanske bara e lite"trötthet" men ..ja.. jag vet ju hur det kan bli.. det e ju oftast då man gått för långt. var försiktigt .jag bryr mig om dig i massvis vet du
kram

2008-02-02 @ 23:29:50
Postat av: Mia

Känner du dig lite piggare idag? Hoppas det...men ta det lugnt! Been there, done that! :/
Vilket märkligt ägandeförhållande till markerna där uppe....1 meter runt huset...hmmm...det blir lagom till en rabatt??!! *L*

2008-02-03 @ 11:05:41
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: Sus i dus en desperat lyxhustru!

Ja, jag var ute och prommade trots halkan, men det var verkligen ingen hit. Dels så fick jag springa bitvis för det gick liksom inte att gå och sedan så var jag dyblöt då jag kom in igen! =)
Skall ut på ett nytt försök idag och då blir det med äldsta dottern! =)
/Sus

2008-02-03 @ 12:55:38
URL: http://sus68.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0