Fredag kväll i blåsten

Var ut idag och skulle knäppa lite bilder för att visa er hög vattnet. Vad händer då tror ni? Jo kameran meddelar att batterierna är slut....typiskt. Inte hade jag telefonen med mig heller, men det hade jo Bosse men han har ju ingen data kabel. Skickade över bilderna sedan till min telefon men då hittar jag inte data kabeln. Det var nog inte meningen ni skulle få se några bilder idag.
Så här kan det dock se ut men det är inte härifrån!
image46

Det var i alla fall roligt att titta på högvattnet, man kunde se med blotta ögat hur vattnet steg. Helt plötsligt så kommer herr och fru Svan simmande mot vår brygga. Vi hittade lite kex som fanns kvar i sjöboden sedan i sommras och de blev så glada och tacksamma för lite kex. Både jag och Bosse satt på bryggan och höll i kexen och det var nästan så de kom ända fram och hämtade kexen.

Det har blåst ganska mycket men vi är ju ganska förskonade eftersom det är berg runt omkring. I natt regnade det på vår lilla snö så idag var det rena svall isarna ute, ingen ordning alls på vårt vinter väder.

Bosses barn Johan och Katarina är här i helgen. I morgon kommer nog Magnus med barnen en stund på dagen och det ser jag verkligen fram mot. Hans lille Leo är verkligen min drömprins, charmigare 4 åring får man leta efter. Det är den lilla godingen som på somrarna brukar hjälpa mig att vattna mina rabatter. Jag går omkring med slangen och han kommer efter med sitt vatten gevär, charmtroll!!

Min Sara har idag fått reda på att kiosken där hon jobbar ska byta ägare. Den nya ägaren ringde och talade om att hon får jobba februari ut men sedan var han osäker. Jag håller tummarna att hon får fortsätta jobba annars blir det jobbigt. Hon håller ju på med körkortet och det kostar ju en massa pengar. Lite taskigt tycker jag det är att få höra på omvägar av kunder och sedan den nye ägaren hur läget är. Nuvarande ägare har inte sagt något alls. Snälla hjälp mig hålla tummarna att hon behövs även i fortsättningen och får vara kvar. Det är ju jätte svårt för en 18 åring att få ett x jobb idag.

Kommentarer
Postat av: Inger

Vad fint du fixat med bilderna..
Mysigt med lillkillen. Ja jag håller tummarna för Sara... Synd om hon blir utan jobb. De behöver så väl ett arbete..
Ha en fin fredagkväll!
kram

2008-02-01 @ 21:48:23
URL: http://IngerEmKssson.blogg.se
Postat av: Mia

Godmorron Cilla...Här har det snöat nu på morrontimmarna, så allt är vitt och fint men egentligen tycker jag att det kunde bli vår, när vädret ändå inte kan bestämma sig! ;-)
Det var minsann ingen snö när jag gick hem från jobbet i natt...
Åh, jag hoppas att Sara får stanna kvar och jag håller med dig, dålig stil av ägaren att inte informera om en så viktig sak!
Ha en skön lördag nu och var rädd om dig!

2008-02-02 @ 09:35:47
URL: http://www.matmia.blogg.se
Postat av: big sis

ja men vi löser det på något vis tror jag...vi hörs sen..

2008-02-02 @ 10:25:50
Postat av: big sis

ja men vi löser det på något vis tror jag...vi hörs sen..

2008-02-02 @ 10:26:24
URL: http://pyrobritt.blogg.se
Postat av: Nilla

Hej
Vad synd att inte få se några härliga bilder.
Jag hoppas att du får en trevlig helg

2008-02-02 @ 10:54:28
URL: http://fnilla.blogg.se
Postat av: Lillemor

hej gumman. nu syns ju kommentarerna. blev bra detta också.. tar sin lilla tid innan man får till det rätt.jag vet inte om jag är nöjd än.,men jag är ju lite ambivalent överlag..
hopaps hon får jobba kvar.lite halvtaskig stil det där va?
hm.
här snöar det huur mkt som helst .på en halvtimme la det sig och är nu snart en centimeter vitt överallt. nellie är glad. och det passar bra.ska tvätta hennes öron..då blir hon arg och ska rulla sig ute då e det bättre med snö än lera typ..
hoppas du e okej annars. du är en fin vän.kraaam!

2008-02-02 @ 11:58:54
Postat av: Inger

Hej igen!
Hade missat det tidigare inlägget..
Det var en väldigt fint hus.. är det där du bor nu??

Ha en trevlig lördagkväll!
Kramen till dig..

2008-02-02 @ 16:17:27
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Millapilla

jag håller tummarna
hårt! ha en riktigt trevlig helg kram på dig/er


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0