På husvagnssemester

Vilken fantastisk vecka vi har haft.  Vi drog iväg på tisdag em, då hade vi hållit igång med både packning och en del annat som man vill göra innan man ger sig iväg, vi hade ju dessutom haft huset fullt av ungdommar hela veckan innan så både jag och Bosse var rätt trötta. Den första dagen där körde vi inte så långt utan det var mest känslan att veta att nu är vi på väg som gjorde att vi valde att åka på tisdag trots att vi var trötta.

Vi hamnade i Iggesund där vi sen förra året visste att det fanns en camping som var både trevlig och billig. Där sov vi första natten och på onsdag rullade vi vidare ner till Gävle.  Strax norr om Gävle finns ett fiskeläge som heter Bönan. Det är därifrån som gävlefiskarna kom som gick i land i Bönhamn en gång för mycket länge sedan, just därför var det ju för oss extra intressant att kolla in det fiske läget.
Visst var det vackert där men döm om min besvikelse när det var långt ifrån så pittoreskt som Bönhamn.
För mig är ett genuint fiskeläge något som liknar Bönhamn, där man kan gå omkring o kika på vad som händer i en fiskehamn.  Det kunde man nu inte i Bönan, visst det var fint men fiskeläge?? njeä. Mera tjusigt sommar paradis.




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
På torsdag drog vi vidare till Rättvik. Classic car week o vilken upplevelse att se alla dessa vansinnigt tjusiga bilar. Cruisingen på kvällen var underbar, dessutom var det en kanon kväll väder mässigt varmt och skönt.


Behöver väl kanske inte säga så mycket mera om torsdag kväll? Den var kanon. På fredag hade vi tänkt att vi skulle cykla ner till Siljanbadet, men det var allt för mycket moln för att jag skulle tycka det var skönt att ligga där o gona sig. Så vi gick omkring i Rättvik centrum och kollade (gick ganska snabbt) Tog i allafall svängen förbi badet för att kika på den 1200 meter långa bron som går ut till en liten ö och jag kan säga att jag förstår varför, det var enormt långgrunt!!



Sen på kvällen när vi tänkte gå ut igen för att kika på bilarna kom regnet. Gud öppnade himlen och det formligen sprutade ner, vi vände om och bestämde oss för att sova tidigt och på lördag morgon packa ihop.
På lördag var det loppis och bil marknad på travbanan och det var hur mäktigt som helst att kolla på men efter all väta från himlen bestämde vi oss för att kolla om vädret var bättre i Värmland så vi drog vidare ner till Kil, Stubberudshaget och Maria nightviolet.

Det skulle ni se!! Vilken underbar oas!! Det var nog den trevligaste plats jag besökt under semestern. Inte enbart för Marias underbara trädgård, men Maria och Kjells gästfrihet den gick inte av för hackor. Underbart god mat och vansinnigt roligt sällskap. Dessutom fick vi tjejer förmånen att fullkomligt utklassa killarna i spel hihi
På söndag tog vi en sväng till Karlstad en kort sightseing och efteråt en liten tupplur hihi det behövde jag kan jag säga, natten blev lång för vi hade ju så mycket att prata om.
På måndag när vi skulle åka hemmåt fick Bosse möblera om i bilen. Blommor, blommor, blommor hur många som helst skickade Maria upp till norrländskt klimat.

I enbart regn och rusk körde vi norrut genom Dalarna igen. Sträck körde ända upp till Iggesund igen där vi tog en ordentlig vila för att orka gå på IKEA på tisdag. Sen när jag väl var på IKEA så kom ju inte jag ihåg vad det egentligen var jag skulle handla, så typiskt mig. Men tapeterna hittade jag i alla fall på Bauhouse.

Väl hemma på tisdag kväll somnade jag i min egen säng nästan innan huvudet hamnat på kudden, det är jobbigt att ha semester. Nästa år tror jag vi bara åker till grannbyn.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

I går kväll blev det en mycket sen kväll/natt igen. Grillning nere vid stranden tillsammans med goa vänner och idag är jag åter igen ganska mör.

I kväll vankas det surströmming hos PerArne, hans egen gjorda. Ska bli spännande

Fick ett kärleksbrev av förbannelse kassan. Det är nu mina sista dagar på sjukskrivningen from måndag har jag inte längre någon sjukpenning. Att jag nu står långt fram i kön till ortopeden och att om mitt problem i ryggen går upp igen så det blir svårt att operera tar de ingen hänsyn till. Jag ska from måndag kunna jobba heltid. Det är klart man blir uppgiven, jag är ju så nära nu men man får hålla tummarna att allting kommer att ordna sig. Jag orkar helt enkelt inte bråka mera med dessa människor, hålla på o skriva o överklaga nä det får vara jag får jaga ortopeden istället så det händer nåt där.

Återkommer i morgon med betyg på PA:s surströmming

Kommentarer
Postat av: Inger

Ja det är härligt med semester. Men borta bra, hemma bäst,Men det är ju jättekul att få komma bort och se något annat,.

Hoppas allt ordnar sig med F-kassan.

Ha det gott

Kram

2008-08-07 @ 20:32:03
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag förstår inte varför dom ska hålla på så där, varför dom inte kan invänta svar från ortopeden???

Hur som helst, en riktigt härlig tripp har ni varit ute på men visst är det jobbigt, ta du grannbyn nästa år, det är lite enklare L

2008-08-07 @ 21:49:40
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Maria

Men Cilla då....sååå fantastiskt är det väl inte här...hahahaha! Jag tackar för komplimangen.....det är ju ändå vårt lilla smultronställe.

Och visst hade vi en trevlig helg!! Hoppas blommorna överlevde resan genom halva Sverige.

2008-08-07 @ 22:03:24
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: lillemor

jamen?? du kan ju inte bara TA det.. med fk?? du får ju protestera.. du kan ju inte jobba 100% om du inte KAN.. du FÅR inte strunta i det gumman. så kan man inte göra. även om det är jobbigt. det kommer ju bara skada DIG..kan du inte få hjälp av nån att skriva ett överklagande. det är inte så jobbigt.bara att skriva ett brev om VARFÖR det inte GÅR och hur det skulle kunna skada dig. 85% av dom som överklagar får faktiskt rätt till slut..och du har ju en ganska så bra anledning

2008-08-08 @ 12:40:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0