Min dag idag.

Precis så här det. Jag har verkligen haft en Cilla dag idag och ändå är dagen inte slut än.  Att det är födelse dag är väl inget att prata om när man kommit upp i min ålder, men ändå..

Sara kom väl med största överraskningen, hon fixade ledigt och dök upp här i Bönhamn. Vi har ju landat här hemma igen med både bilen och husvagnen full av olika saker.  Semester bilder får ni se sedan.
Bilen var full av blommor från Stubberud och allas våran Nattviol. Tack än en gång Kjell och Maria för en underbar helg!! Och Maria du ska veta att du har bidragit till en stor del av en helt underbar dag idag. Gissa vad jag gjort? Precis jag har lekt trädgårdsmästare!!
Det var så länge sedan jag pysslade med mina blommor det är verkligen balsam för själen.

Sara bjöd på födelsedags lunch på Hilmas, jätte trevligt.


I går när vi anlände mot västernorrland fick vi via radio höra att Höga Kusten brinner. Det var ju mindre roligt. Berget ovanför där vi var och badade hela familjen förra helgen där brinner det. När vi närmade oss Nordingrå kände man tydligt röklukten i bilen.  Hela dagen idag har vi hört hur helikoptern kör fram och tillbaka för att vatten bomba berget. Som tur var blåste det mot havet och inte mot alla husen som står där




Vad jag förstått har de i skrivande stund fått bukt med elden och allt verkar gått bra.  Nu ska jag göra mig klar för att grilla middag på grundhällan tillsammans med vänner och familj. 
Här är det fortfarande fint väder tack och lov, till och med bikini väder hoppas det håller i sig.

Ha en bra kväll. 

Kommentarer
Postat av: soffie

Grattis på din födelsedag,va mysigt din Sara ordnade det för dej.

USCH va läskigt med skogsbrand så nära hoppas de får bukt med den.

hmm bikiniväder har vi då rakt inte här i Karlstad..

hoppas grillningen blev perfekt.

Gonatt

2008-08-06 @ 22:32:10
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Cissi

Om jag förstår det rätt så är det gratulationer som är på sin plats!



Tänkte på dig när jag hörde om branden på radion. Hoppas de får kontroll över den snart.



Hoppas också att ni har haft en toppensemester, ser fram emot bilder!

2008-08-06 @ 22:40:44
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: lillemor

grattis i efterskott!!!!!!!!!!!!!

2008-08-07 @ 10:03:35
Postat av: Maria

Men grattis!!!!! Det visste jag inte....Grattis på födelsedagen!!! Och tack själva för helgen som varit!!!

Här regnar det och har gjort ända sen ni var här. Bra för kantarellerna....men nu räcker det!!!



Ha det så bra.....

2008-08-07 @ 10:23:31
URL: http://nightviolet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0