Längtar efter vardagen

Tror jag drabbats av trött sjukan. Eller så kan det möjligen bero på att det är jobbigt att ha semester??
På måndag börjar Bosse jobba igen och det blir alltså vardag igen, men det kanske inte är så dumt.
Idag fick jag nåt sånt där tok ryck och insåg att det var länge sedan jag städade källaren. Så ut med mattor och trallarna från tvätt stugan, stor skrubbning men va skönt det är när det sen var klart.

Har länge tänkt måla både ett bröd skrin i trä och en näver väska som ska få vara tidningskorg vid soffan. I dag har det äntligen blivit gjort. Skriver bloggen medan färgen torkar men jag tror det blir bra.

I går kväll intog vi surströmming till kvälls mat och döm om min besvikelse när den inte alls var så god som jag tänkt mig den. Det var ju fjol årets strömming, men det brukar inte vara nåt problem med den men den var inte alls god. Avvaktar nu till vår surströmmings skiva och hoppas på att den kommer att smaka bättre.

Ska ta itu med dagens middag strax. Ska ikväll bjuda min sambo på grillad kassler paket med chevre ost, har aldrig gjort det förr men det såg himla gott ut i receptet.

Hoppas ni alla får en trevlig fredag kväll

Kommentarer
Postat av: Inger

Men oj, inte underligt du är toktrött.Vilken energi, städa källaren, det är ju tungt, får du inte mera ont i din rygg då? Jag får ont bara jag hör hur du jobbar. Det lät fint med målningen av näver.

Ja nu är det vardag, men sånt i livet, bara att kämpa på, pust, jobbar helg..

men visst har man lite extra energi nu efter semestern. Bäst att inte släppa ut allt på en gång..

Stor kram

2008-08-09 @ 08:46:02
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: lillemor

hhahanej hur kan rutten fisk vara god NÅN gång hahhahaha

2008-08-09 @ 14:45:02
Postat av: Margaretha

Hujedamej....surströmming...

Det är nog faktiskt det enda som jag inte fixar att äta...

Annars brukar jag inte vara så petig med konstigheter ....men den lukten...

Jag är imponerad övar alla som ändå tycker att detta är gott....

Hoppas att du får en fin lördagkväll

Margaretha

2008-08-09 @ 16:41:18
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Cissi

Vilken energi du har! :o)

Ja visst ska det bli lite skönt när rutinerna kommer tillbaka, jag börjar jobba på måndag.

Mat och sömn på bestämda tider, då mår jag som bäst!

2008-08-09 @ 17:06:11
URL: http://cissilina.blogg.se/
Postat av: soffie

Hmm surströmming jag kan ej förstå att en del gillar det,men men det är väl tur alla har olika smaklökar,

jag är oxå supertrött fattar ej att jag ska börja jobba på måndag,guuu så trist.

hoppas din middag blev bra det lät gott:O)

2008-08-09 @ 19:59:59
URL: http://soffie69.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0