Förnedringskassan och andra förmedlings idioter

Hur förnedrad kan vi människor egentligen få bli??
Har idag varit och träffat dessa människor från både F-kassan och arb. förmedlingen och jag tror jag var den som gapade av pur förvåning mest. Alltså de sitter och bestämmer en massa men när det kommer till krita har de inte en susning om vad verkar det som.

När vi träffades därinne sa  hon från arb. förmedlingen att det var roligt att se att jag kommit så långt så det var dax att börja jobba full tid??????? Som ett stort gä..frågetecken kände jag mig. Vadå kommit så långt??? Jag har som jag ser det bara hamnat mellan två stolar. Läkaren på f-kassan tycker alltså att jag har inget som helst problem och jag behöver inte längre vara sjukskriven smart idiot, det är därför jag ska ner till ortoped i Sundsvall för att jag inte har något problem??!!

Vad tycker ni på arb.förmedlingen att jag ska säga till en ev arb.givare om jag skulle hitta ett jobb frågade jag. Ska jag säga att jag under hösten kommer att åka till ortoped och sedan ev operation = sjukskriven i mins 3 mån, eller ska jag vara oärlig och inte säga nåt??
Jamen svarade hon från arb.förm, De ska inte bry sig om det som ev händer sedan, de ska ju se om du passar för jobbet?????
Är hon dum eller?????
Vore jag arb.givare så inte skulle jag anställa någon som redan från början talar om mitt läge om jag har chans att anställa någon annan.

Men du jobbar ju x på Örntaxi, du kan ju jobba där tv och stämpla.   Nä men vet inte du att det är nya regler för hur man får stämpla undrade jag,  går jag under en vecka ut och jobbar när de ringer och jobbar tex 2 dagar under en vecka så tappar jag ju stämplingen för resten av den veckan och 2 dagar lever väl ingen människa på.
Då harklar sig människan och säger, jo jag vet att det är nya regler men jag är inte så insatt i dom utan vi har fått tillsägelse att för er inte nämna något utan bara hänvisa till a-kassan.

Fattar ni att man blir vansinnig när man har med dessa ärthjärnor att göra.

Hon från f-kassan satt under vår disskusion tyst och när hon öppnar truten så kommer det ett ynkligt "så du är missnöjd med beslutet att du inte längre får någon sjukpenning?, du kan ju överklaga"
Ska man skratta eller gråta??

Hur många ggr har jag och min läkare skickat in överklaganden och nya läkarutlåtanden? Det vet jag inte själv längre, men det känns ju rätt meningslöst när man inte blir trodd. Jag skulle önska att den här  läkaren som de använder sig av på f-kassan kunde vara här på mornarna när jag vaknar, han skulle kanske kunna hjälpa mig ur sängen många dagar. Han kanske kan stödja mig när jag inte orkar gå.

Men förstå att man blir lite brydd.
Ortopeden i Övik har skrivit i ett utlåtande till f-kassan att mitt diskbråk blir svårare och svårare att operera ju flera ggr det går upp, så just nu är det viktigt att jag inte blir överansträngd i min länd. Går det upp blir det igen operation.  Det finns svart på vitt att sedan Dec 99 har mitt diskbråk regelbundet gått sönder efter mellan 1-2 år mellan ggr och det syns tydligt på röntgen.
Jag tycker att jag inte kan kräva av en arbgivare att anställa mig och sedan stå där utan mig om det blir operation, eller när det går sönder och jag blir sjukskriven igen och jag kan ju inte enbart försörja mig på ett par pass i veckan på örntaxi.
Va fn ska man göra? Är man inte mellan två stolar här så säg?

Oh jag önskar att Fredrik Reinfeldt aldrig blivit född

Kommentarer
Postat av: Inger

ja vad säger man. Kan de inte skynda på din operation, är det så lång väntan, eller.. Du blir ju tokig på att bara gå och vänta. Ja sedan Fredrik Reinfeldt, honom kan det byta ut nuuuu, de bara förstör för vanliga människor..

Det har blivet förfärligt för de människorna som verkligen är sjuka och behöver stöd från F-kassan.

jag skulle känna panik, om jag var i din sits..

men hoppas att det ordnar sig, att de förstår dit problem till slut. Stå På Dig - Annars Gör Någon Annan Det!!

Kram



2008-08-11 @ 16:37:18
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

ja vad gör man,tänker på dej!!

ja herregud visst är det sjukt,man får ej tacka nej till jobb men om man tackar ja då förlorar man påt.

Hur ska man då göra då????

hoppas du får nån lösning på detta.

många styrkekramar till dej!!!

2008-08-11 @ 20:12:43
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: lillemor

ja ausch. fins inte mkt att göra med dom här jävla reglerna dom hittat på. du förlorar på att arbeta liskom. och jaa. läkarna på fk tittar i genomsnitt 2 minuter på ditt ärende innan dom ställer diagnos.. TVÅ minuter. på nåt som tagit år att skriva ihop.. finns inte en chans dom ens kan läsa allt.

jaa. orkar du så överklaga. det e det enda jag kan råda dig till.

kram

2008-08-11 @ 21:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0