En påse nötter..

så känner jag mig idag. Har sovit som en stock hela natten, men förmodligen alltför tungt. Känns inte som om ögonen har någon lust att öppnas riktigt.
Har fått lite att tänka på. De ringde från Omne bröd i går. För nån vecka sedan skickade ju jag ett brev dit med cv för att söka nåt typ av jobb. De ringde nu och frågade om jag hade lust att komma och prov jobba, nästa måndag mellan 0800-1930 och sedan på tisdag mellan 0630-1830, så ligger tydligen deras pass. Vad jag kunde förstå så jobbar de 12 timmars dag pass ledig 2 dagar och sedan natt 1830-0630 3 dagar.

Jag skulle jobba i bröd paketering, förmodligen stående jobb.  Min inutiva känsla så här när jag tänkt över saken är att om det verkligen stämmer med arbets tiderna och jobbet är det nog ingenting som jag kommer att fixa. Men jag måste ju kolla innan jag kan uttala mig, men tankarna vill inte släppa taget.

Jag ska ju idag vara fri från all värk (enl fkassan) så det ska inte vara nåt problem att jobba hel tid, men att stå 12 timmar är ju inte idealiskt det vet jag ju. Nåja jag kan ju varken säga bu eller bä innan jag vet vilket jobb det egentligen är. Men nog känns det som om jag, både med det sociala livet och rent kroppsligt  isåfall mår bättre där jag är på örntaxi.
Drömmen skulle ju vara att få jobba 3 dagar med 8-10 timmar med ett jobb där jag både kan sitta och stå och sedan vara ledig 3-4 dagar då skulle det inte vara nåt problem, då skulle jag även kunna pendla Övik-Bönhamn, men att jobba som jag hittills gjort på taxi, bara när det finns nåt ledigt så kan jag ju inte fortsätta, jag måste ju få veta när jag ska jobba.

Annars idag så har det varit kanon väder här på förmiddagen, nu har det åter börjat regna men jag tror inte det är nåt hållbart det klarnar nog upp snart igen. Sofie och Robban är ju hemma över helgen innan hon ska iväg till Umeå på söndag em.  Hon springer omkring här som en yr liten höna, jätte nervös.

Nu ska jag lägga mig med en bok och vila en stund och försöka bli människa till en trevlig fredag kväll.

Kommentarer
Postat av: Soffie

ja så skulle ju va perfekt att jobba för dej,typiskt att det ej går att fixa,å knäppa folket på f.-kassan fattar ju nada...

hoppas du får en trevlig helg å slipper värken!!

2008-08-29 @ 18:29:26
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Det låter jättejobbigt att jobba så många timmar, och paketera, stå still, det är värdelöst om man har ont i kropp eller ryggen,,men det kan ju vara spännande att pröva.. då har du ju gjort vad du kan iallafall.. ha en bra arbetsnatt,, jag har haft inatt och även imorgonnatt,,, men jag får ju förhoppningsvis sova..

Ha det så trevligt när du kommer ner..

kram

2008-08-30 @ 19:13:13
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Maria

Men Cilla....det där låter väl inte som ett jobb du ska ha!!!! Du måste vara lite rädd om dig...ingen(försäkringskassan) annan är ju det tydligen!!!!

Det är bedrövligt hur man måste kämpa mot dem hela tiden!!!



Det måste finnas något annat mer lämpligt jobb för dig...kanske inte nu, men det dyker nog upp så småningom.



Kram Cilla!

2008-08-31 @ 10:54:55
URL: http://nightviolet.blogg.se/
Postat av: Margaretha

Jag hoppas verkligen att du istället får erbjudande om ett riktigt "glidarjobb" sådär perfekt för dig ;D

Men kanske är det ändå bra att testa hur det känns bara för att kunna säga det till sämstkassan nästa gång dom jobbar sig.....

Kram

Margaretha

2008-08-31 @ 13:46:31
URL: http://catfriend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0