Det stora vemodet

Precis så känns det idag.  I morgon börjar den tunga långa vandringen mot nästa sommar. Det märks idag att det för många är sista dagen innan vardagen börjar.

I går var det många sommarstuge ägare som tog upp sina båtar för att själva återvända till olika delar av Sverige och till sin vardag

Visserligen kan jag tycka att det är skönt att vardagen kommer, att det återgår till det normala igen, men ändå, det är vemodigt att återigen fundera över vart sommaren tog vägen egentligen.
Det blir dessutom så definitivt när man ser att båtarna återigen placeras på land. 
Vi har varit och ätit på Hilmas för sista gången i år, både Arnes sjöbod och Hilmas stänger idag, det gör ju även det att det känns mera.  Snart är det återigen bara vi 18 by bor kvar här igen, fast jag klagar inte även om det kanske låter så. Jag trivs mycket bra med stillheten

                                     **************************************************************************

40 års skivan som vi besökte i går kväll var ju vansinnigt rolig. Så mycket god mat! Tjälknul av älg, tjälknul av hjort, potatissallad, paj, pasta sallad och vanlig grönsallad. Rött vin, vitt vin, öl och drinkar, en mycket trevlig kväll.

Det lektes lekar och spelade gitarr och sjöngs.
Sjöboden hade de inrett i en hög mysfaktor, verkligen mycket mycket trevligt.

                                    ***************************************************************************

Kommentarer
Postat av: Margaretha

En sån härlig fest....ni är verkligen ursöta...hehehe.

Visst e det vemodigt....har en liten aning ångest själv nu.... :D

Kram

Margaretha

2008-08-10 @ 16:49:10
URL: http://catfriend.blogg.se/
Postat av: Inger

Javisst är det vemodigt när man drar upp båten. Vi gör det inte förrän i oktober..Maken och sonen har precis lagt i nät hörde jag per tel. Jag har ju jobbat i helgen..

Men vad trevligt du varit ute på, det var stora tänder de firande hade hihi. Maten lät mycket gott..

Ha det gott i stillheten, inte dumt det heller..

Man kan ju ta bilen eller tåget och åka en sväng.. Skillnad om man aldrig kom iväg.. stillheten ger en energi och kraft tycker jag.

Ha en fin vecka

kram

2008-08-10 @ 18:03:08
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: gikan

Jag förstår precis vad du menar. Sitter själv här och känner samma sak. Ha det så bra du kan på jobbet i morgon! :-)

2008-08-10 @ 18:39:44
URL: http://gikan.blogg.se/
Postat av: Nilla

Hej

Ni ser ut att ha det mysigt..tjälknöl är så gott..ha de bra

2008-08-10 @ 21:59:31
URL: http://fnilla.blogg.se/
Postat av: anneli

Vilken härlig fest! Härligt ställe också, förstår att det var en höjdarkväll. Kunde riktigt känna feststämningen. Ja, visst är det lite vemodigt, men det blir höstmys istället framöver, det är inte illa det heller - men du jag tror det blir lite sommar till jag....

2008-08-10 @ 22:02:21
URL: http://nygamlajag.blogg.se/
Postat av: maria

Fniss....i ditt bildspel så har du ju fångat pistvaktarna på bild...hahaha. Bilden efter den när ni sitter till bords och äter. Härlig fest!!!!



Din tröja slänger jag inte. Jag tar med den på surströmmingsskivan.



Ha det så bra!!!!

2008-08-11 @ 01:34:25
URL: http://www.nightviolet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0