Bodrum

Resan ner var ingen höjdare. Väl ombord på planet och man sett fram emot lite flygmat och ett glas vin, visar det sig att de inte tar kort och ingenstans i infot hade det stått att läsa förrän man var ombord. Allt flygvärdinnorna säger är på Turkiska, alla broschyrer likaså.  Alltså snuvad på den fina början på semestern...Väl framme hade vi för en gångsskull skippat att ta egen bil utan beställt transfer. När vi så ska åka visar det sig att värdinnorna visat ett par till fel buss, tar ytterligare 15 min innan de löst det problemet. Vanligtvis kan man kanske rycka på axlarna åt ett sådant problem men inte gärna den tiden på natten. Så när vi äntligen är på väg talar värdinnan om för oss att vi ska senare få  byta buss, jag kan lova att man skrek inte jippi direkt. När vi så är framme vid hotellet är kl ca 4.00. Precis innan vi anländer har ett gäng med danskar också anlänt. Hotellets all inclusive stänger kl 23 och att bjuda på ett glas vatten eller dyl verkar inte ingå i välkomnandet. Receptionisten jobbar ensam och gör så gott han kan, och så går strömmen.....När kl var 0530 var vi äntligen på hotell rummet. Det var inget bra första intryck kan jag säga och jag kommer aldrig mera att åka med Detur.
 
 
Första dagen är vädret i alla fall soligt och varmt, frukosten i hotellets all inclusive känns väl så där, men  ändå helt ok. Vi går på deras presentation för att få lite information och karta över Bodrum. Tar oss så småningom ner till stranden för det stod ju på hotellets sida att de hade egen strand med strand bar...vilket uppenbarligen var en fet lögn. Nåja stranden bestod av sten så det var ingen höjdare att ligga där i alla fall. Vid poolen träffar vi Per och Åsa från Vännäs och det känns mycket bättre att ha någon att prata med och jag inser att det är inte bara vi som fått fel information. Lunchen och middagen "avnjuter" vi i hotellets restaurang lite mat, vin och öl gör att det känns rätt bra och vädret är det absolut inget fel på.
 
På Söndag åker vi iväg på en badtur. Vi ska besöka 5 olika stränder, bada från båten och ligga och njuta på soldäck hela dagen, och det blir en underbar dag, med facit i hand den allra bästa.
 
 
 
 

Super skönt att bara ligga och flyta.
På måndag vaknade jag upp med en smärta som jag alltför väl kände igen sen i somras, foten var ordentligt uppsvullen och jag hade problem med att kliva på den. Apoteket nästa och anti inflamatoriskt...Men vi  hade  ytterligare en underbar dag, vi åkte till Camel beach med våra nyfunna vänner och tack vare underbara piller kunde jag återigen gå hjälpligt på tisdagen då regnet öste ner över Bodrum. Marknaden blev ett bra besök då och inhandlade div fynd såsom en jätte fin converse tröja som jag faktiskt tror är äkta.
 
Nu ska jag återgå till lite matlagning här hemma och återkommer om resten av veckan i morgon
 

Kommentarer
Postat av: louise

Härliga bilder!
Jag saknar ett gammalt inlägg troligen avsnitt 12-Nordlander.
Kan du maila mig det inslaget?

2013-10-06 @ 10:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0