Passerat vecka 2

Jorå så är det. Ett tag sen jag skrev igen, men så är det. Idé torka kan man ha fast det händer mycket.
Förra veckan var ett hårt pass. Om jag tyckte att första veckan började med isärplockning så skulle allt byggas tillbaka förra veckan.
 Måndag gym en timme och sedan lektioner med teori om sömn. Sedan lite individuell tid med sjukgymn. Jag lades på en säng som sträcker ut mig. Aha tänkte jag, att jag inte fått lägga mig i den tidigare då kanske jag varit 165 cm nu istället för mina ynka 159,5.. Men det var skönt, helt underbart för mina diskar och kotor. Efter det var det dax för en timmes vattengympa också det helt underbart.

På tisdag gruppdisk med psykolog och sen en timmes  gympa lunch och en halv timmes promenad i kylan. På onsdag började vi med en timmes gym, lite smärtfysiologi efter lunch litesträckbänk för mig och sen basal kroppskännedom och sedan var vi färdiga för denna vecka.

Jag fick skjuts ner till station för att ta tåget till Stockholm. Jag hade abstinens efter mina döttrar. Väl nere hade jag sedan en helt underbar helg med de bästa döttrar nån kan ha.
På fredag kväll åt vi och drack gott tillsammans med mina gamle och bäste vän sen många år tillbaka där nere. Som alla förstår så blir det ju väldans mycket snack en sån kväll, mycket nostalgi om när barna var små, tjejernas minnnen och våra minnen. Mycket känslor med andra ord.

Hann även umgås lite med min älskade syster, och sånt behövs också. Vi har lite lite tid tillsammans numera, både hon och jag jobbar mycket och försöker ju på bästa sätt fördela tid så när hon är upp blir det ju i Åsele hon är och jag försöker ju i den mån jag kan att åka dit när hon inte är där, för vår mors skull. Men nog skulle det kanske vara roligt med lite mera tid för henne och mig.

Nåja, nu har första dagen på vecka 3 passerat. Dagen har innehållit Gym, lektion i gränssättning och för de andra vattengymnastik. För mig blev det tyvärr ingen bassäng idag, jag fick göra ett besök på gyn istället. Jag har haft ont ett tag och i natt var det helt hopplöst så min sjukgymn hjälpte mig fixa en tid så jag fick kolla och nu väntar jag på svar från prover, vi får se vad som händer, kanske är jag bara en klimakteriekossa...haha

Nu väntar lite kvällsfika och sen är det väl bara att ladda inför en ny dag innehållande gympa, promenader och gruppdiskussioner.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0