Nytt år 2012

Som en blogg vän brukar säga, foten i kläm jajjemen...Men man landar väl alltid på fötterna jorå. Har haft en lugn och trivsam nyår. Vädret kan man väl då möjligtvis klaga på men det hjälper ju föga. Nyårsafton hade vi kanon väder ca 9 grader kallt och stjärnklart, kan även kallas raketväder men nåt sånt har inte vi i vår by, vi är alltför rädda om våra små vänner, katterna och hundarna.

Efter en kanon middag gick vi upp till Peter och inväntade det nya året. Strax före det var dax samlades en gäng bybor vid vårt fina kapell och tillsammans ringde vi in det nya året och skålade i champagne. På nyårsdagen var det fullt oväder igen. Hård kuling och spöregn, men en bra dag för att ligga i soffan och se på tv och idag....ska vi väl inte tala om. Jag är så trött på dessa stormar som kommer med allt möjligt skit.
I eftermiddag åkte vi mot Sundsvalls flygplats och Bosse fick sätta sig vid ratten, jag tyckte att det räckte för mig att köra hem.
Här ute regnade det men några km innåt kom snöslasket. Plogbilarna hinner inte med att ploga och salta så snömodden och isen under blir inte så kul. Tom E4 var bara ett enda slask.

Nu är jag väl hemma igen men tyvärr gick det inte lika bra för min man. När jag var i Nordingrå ringde han och talade om att flyget var inställt, flyget hade fått vända halvvägs till Sundsvall. Passagerarna skulle istället få buss till Arlanda så där kommer han att tillbringa sin natt *suck*

Jaja, nu kan det ju bara bli bättre, hur oddsen är i morgon för mig att ta mig till jobbet återstår ju att se.

Jo just det, när jag nu kom hem så tänkte jag skriva denna blogg och lägga in lite kort från Nyårsaftonen. Insåg då att min datakabel ligger på jobbet så jag tog mitt teleusbminne istället men kortet var för litet och precis som en riktigt skjutvapen la kortet iväg upp på bänken, mot väggen och sedan ut och bort någonstans. Har sopat och letat men något minneskort hittar jag inte, så vad tror ni om det nya året?? Det kan bara bli bättre som sagt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0