Dag 2

I dag började jag med en date med min sjukgymn. Jag vaknade och hade vansinnigt ont idag. Så hon fick börja med att dra ut mig, alltså dra i mig så diskarna kom ifrån varandra. Sen när jag kände mig någorlunda började vi väldigt försiktigt att gå igenom det program som blivit mitt gym program.
Här ska jag träna bålen, skinkorna och benen, det är alltså del 1. Inget alls ansträngande program idag eftersom min kropp inte riktigt ville vara med.

Konstigt..normalt skulle jag börjat dagen med en varm dusch, ruskat på mig tagit en tablett och bitit ihop. Men idag, här så har jag tillåtit mig själv att känna att det gör ont, jag tar det lugnt. Och det är väl det jag ska försöka lära mig också, visst är det bra att bita ihop men inte på fel sätt, man måste ju även tillåta sig att känna att man inte orkar pga att kroppen säger ifrån.

Kl 11 var det dax för gympa. Så här första dagen var den också av det lite lättare slaget. Kändes mest som om det var bara för att vi skulle gå igenom vad vi skulle göra och jag kan ju stolt säga att det faktiskt känns både i muskler och i leder att jag en gång i tiden var rätt väl tränad, jag kan fortfarande men nu gäller det att lära sig vart min kropp sätter begränsningarna, det får inte gå för fort och det är svårt för jag vill ju göra allting fort.

Efter det, en lång varm skön dusch och lite lunch. Sedan var det dax för smärtpsykologi. Att lära sig kunna hantera sin smärta, att lära sig kunna slappna av mitt i det onda.

Nu ligger jag döslut i sängen och inser att jag har gym i morgon bitti men nu är det dax för kvällsfika. Det är underbart på vårdhotell!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0