Phi Phi öarna

Vi började vår resa i tisdags från Arlanda ner till Bangkok och sedan vidare till Phuket med flyg. Från Phuket tog vi sedan båt ut till Phi Phi öarna.

På Phi Phi finns det inga bilar, det finns 2 st mopeder och de används ibland av polisen. Men longthail båtar finns det gott om.



Vi bor i en liten bungalow och boendet skulle väl kunnat vara bättre. Rummet isig är det inget fel på men toalett kunde väl vart trevligare, men det är en vattentoalett och man får ju vad man betalar för. Vi bor relativt nära stranden men på Ton sai där vi bor är det inte så jätte kul att sola och bada så i torsdags tog vi en promenad på ca 2 km upp i bergen och ner på andra sidan, där kom vi till Long beach. Mycket trevligt ställe, inte så mycket folk och bara ett par restauranger. På kvällen var vi också ute och gick och kikade på hela Ton sai biten.

Vaknade i natt och fick rusa på toaletten, har aldrig hänt mig tidigare. Men nu...ja hela dagen. Så våra utflykter som vi tänkt blev inte av jag vågar inte åka långt bort, vill gärna befinna mig i närheten av toaletten. Så idag blev det en lugn dag bredvid poolen, på em när jag tyckte jag kände mig bättre tog vi en båttaxi till Longbeach.

Min näsa är bränd och min haka flagar. Smörjer o smörjer med solskydd 50 men det hjälper föga, skugga är min bästa vän men jag brände mig nog redan på vägen ut hit.

I morgon (lördag) fortsätter vi vår resa tillbaka till Phuket och sen får vi se vad som väntar oss. Men först kl 1430 åker vi så vi har ju nästan en dag till på dessa ljuvliga Phi Phi islands

Nu efter en skön siesta hoppar jag in i duschen för att sedan kolla om jag kanske kan få behålla lite mat

Tyvärr är uppkopplingen så dålig så jag hoppar över det här med bilder ni får kika på dem sen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0