secondhand lägga

Har en enorm bloggtorka just nu och så mycket tid finns det ju inte heller. Det är inte som förr, när jag började blogga för några år sedan. Då, när jag var sjukskriven eller jobbade på Örntaxi och var lång ledig ibland, då kunde det ju bli 2 blogg inlägg ibland på dagarna.

Nu är jag glad varje gång jag tar mig tid.  Min yngsta dotter Sara har varit hemma några dagar och jag har njutit för fullt av hennes närvaro. I går tisdag, åkte vi in till Kramfors. Jag för att jag skulle jobba och Sara, hon skulle också jobba. Hon frissade en del i personalen hos mig. Efter jobbet stannade vi kvar i min lilla lägga, så hon skulle få en liten aning om vart hennes mamma är när jag stannar kvar i Kramfors ibland på veckorna.

Sara blev lite förtjust i mitt lilla stadshem och en aning imponerad över att hela lägenheten är ett secondhand projekt. Hon kom med den förtjusande idén om att jag skulle blogga lite om det och någonting måste jag ju göra så jag gör väl det.

Så var börjar jag?
Jo jag har alltså en liten lägenhet på ca 35-40 kvadrat, beroende på vad man räknar med. O jag tror jag börjar med min lilla hall.

När jag först kom hit var det en jätte tråkig gammal hatthylla i hallen och en tråkig liten garderob. Vad göra???

Jag plockade bort hatthyllan, hittade en jackhängare som skulle sitta direkt på väggen som jag målade vit, en liten vit målad hylla och korgar i svart. Garderoben har jag inte hunnit måla vit än men det kommer. Jag vill ha min lilla hall så ljus som möjligt och träfärg och furu är bland det värsta jag vet. Spegeln är faktiskt ny, inköpt på ikea enbart för att där var enda stället jag hittade en smal, endast 26 cm bred.

Eller om sanningen ska fram...Jag köpte faktiskt några små speglar till en spegelvägg på jobbet. De skulle sättas upp med dubbelhäftande och jag gillade idén även om jag var lite skeptisk. Jag kom hem med dem, satte upp dem och gick sedan och kollade varje timme om de verkligen satt kvar. När de suttit uppe ca 5 timmar utan att nåt hänt gick jag till sängs. Strax efter 24 vaknade jag av ett jätte dån och det tog en liten stund innan jag fattade vad det var...Ja visst speglarna, jag hade satt upp 4 st och 3 hade ramlat ner och en låg i tusen bitar i hallen. På morgonen fick jag sopa upp resterna och gissa då om min förtvivlan när jag kom hem efter jobbet och den 4:e också låg sönderslagen. Det betyder alltså 14 års olycka....Därför tyckte jag att jag var värd en ny sak till lägenheten och det blev denna spegel från IKEA.



Jag har en passion för svart och vitt. Hemma har vi övervägande vitt och jag bestämde tidigt att det övervägande i stan skulle bli svart. Visst är det ju så att det finns saker som kommer från huset, sånt som jag vill byta ut där och som går i svart det tar jag till lägenheten, men det är ju second hand det också.

Det var hallen det, välkommen in

Kommentarer
Postat av: Mia

Vad kul att få komma in och kika hos digL

Hoppas du orkar blogga mer, Cilla...

2011-11-09 @ 21:56:56
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: zaq

Åh, så roligt att se, "hemma-hos" bilder bland bloggvännerna!

Mera, mera! ;-)

2011-11-11 @ 17:42:40
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0