Advent hos Mor

Körde upp till Åsele och lilla Mamma idag.  Hade lovat att komma o hjälpa till att göra advent fint. Vägen upp var allt jag hade förväntat mig idag. Hela tiden skiftade det mellan +-0 - -1 grad och lätt regn, snor halt med andra ord. I Näsåker kom snön, alltså det snöade inte men den låg på marken.  Och efter Junsele kom både minnen av olika saker och som jag tycker då, vacker natur och upplevelser.

Träffade en liten gullig räv, som inte verkade ett dugg rädd för mig när jag stannade bilen och sa hej


Tomtens renar finns som vanligt på väg uppn mot Åsele, men nu lite mera söderut. I Gulsele där var de idag




Isen har börjat lägga sig på Ångermanälven


Väl uppe hos mamma blev hon ju naturligtvis glatt överraskad för hon visste inte att jag skulle komma. Jag älskar att överraska henne så här o se hennes glädje när hon ser mig komma. Jag donade lite och hennes underbara kontakt person LilliAnne kom med lunch till oss båda som vi avnjöt i hennes rum.
Tänk vilket fantastiskt ställe mamma bor på, underbar personal som tar hand om så mycket dom bara hinner och till och med bjuder besökare på lunch, inte alla boenden som gör det idag. Vi och Mamma har haft tur.

Vi gjorde lite advent


Vi gjorde en paus för att gå ut och fika lite på konditori kronan och samtidigt inhandla lite hyacinter. På vägen upp mot parkeringen kommer en bil som jag känner igen och ur den kliver min käre farbror Brynolf och faster Hjördis. Vilken överraskning igen! Jag har inte träffat mina släktingar på väldigt, väldigt länge och Mamma har nog inte heller träffat dom på ganska länge så det var otroligt roligt. Vi åkte upp till kronan samtidigt och där bjöd faster på fika. Vi hade en lång mycket trevlig stund där


Vägen hem gick över Solberg och Bredbyn. Av och till i regn på snövägar samma gradtal ända ner till Bredbyn där blev det helt plötsligt +5 och regn. Här hemma i Bönhamn blåser det kuling och de varnar för köldgrader under natten. I morgon går kosan ner till Sundsvall och rygginstitutet och på Fredag blir det sundsvall igen för jobbets räkning. Många mil blir det, håller tummarna för att halkan inte slår till här.

Det var min dag

Kommentarer
Postat av: britten

Vad roligt att ni fick en så trevlig dag, och så fint det blev med gardinerna....

2011-11-25 @ 19:14:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0