Knepigt väder

Så gick även denna dag. Det har varit kallt idag, egentligen bara -1 grad men det små blåser och då blir det så mycket kallare. När jag i morse pratade med Bosse berättade han att allt var vitt i Göteborg igen. Nu när klockan snart är 2200 är det även vitt i Bönhamn igen.  Försöker trösta mig med min fars ord under vårarna, "ny snön ta bort gamm snön"  Så är det ju. Allt som finns av snö däruppe måste ju ner och den nya blöta snön tar ju bort den gamla hårda.
Som jag sa till min mamma i går när vi pratade om att det faktiskt är vinter fortfarande, det är ju bara mars ännu och vi har faktiskt hela april månad framför oss. När jag var liten pratades det ofta om aprilväder, april är ju en lurendrejjar månad, vissa dagar är det vår, varmt och soligt och nästa dag är det snöstorm. Det är som om man måste gå igenom den sista krisen innan man är värd att det blir sommar.

I morgon är det jobb igen och jag hoppas att det slutat snöa innan jag ska iväg, eller jag kanske ska önska fram en plogbil utifall det tänker snöa mycket.

I morgon börjar även ett nytt program på tv som heter "smartare än en femteklassare" En vän till mig ska vara med och göra bort sig där. Göran Sydhage heter han och kommer från Övik. Det ska bli skit kul att se det. Samtidigt börjar ju körslaget så jag är lite splittrad men jag får väl zappa.

Nu är det dax att inta ryggläge och det mina vänner har jag gjort mig förtjänt av idag, det kan jag lova.

Kommentarer
Postat av: Mia

Så sant, Cilla...snön ska ner och det är bättre det kommer nu så vi får riktig vår sen L

Det har börjat snöa här nu också, blir spännande i morron när man ska iväg till jobbet...

Hoppas du har hyfsat bra väglag.. L

2011-03-18 @ 23:06:31
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0