En jämförelse

Ibland blir det ingen blogg på flera veckor och ibland som nu blir det 2 på en kväll. Borde egentligen fixa mina naglar eller vara ute och göra nåt vettigt men ingendera har jag lust med. Var faktiskt ut en stund men här blåser det otroligt nog ingenting i kväll och det gör att myggen kommer fram, sån där mygg som vi kallar för "svemya" den syns inte men den känns. Var ute en liten stund men insåg att det här är inte kul så jag tog lite foton och gick in igen.

Förr skrev jag en massa och visade bilder av både det ena och det andra. Nu var det längesen och det har hänt en massa här och enklaste sättet är väl att visa er.
Förra året sådde vi gräs, många skrattade och sa att det har man väl försökt här uppe förr. Det är ju så att vi bor på sten, om vi fick 50 öre för ett kg skulle vi va hur rika som helst.
Så här såg det ut våren 2007 när vi flyttade ut till Bönhamn, vi grävde bort mycket sten för att kunna få en normal tomt.




I dag ser det ut så här och jag känner mig faktiskt ganska stolt måste jag säga.



Ha! Vi har en gräsmatta!!



Och bakom huset kommer det en till gräsmatta.


Förr sluttade det ner här och ingenting gick att ha här, men med både Bosses och min tjurighet har vi med hjälp av jord och sten byggt upp en stabil grund och fått det rakt och fint.
Allting tar ju tid men vi fortsätter vårt jobb med renoveringar. På sommarn ute och på vintern inne. Jag vet att många tycker att det är dax att brädfodra och måla ute men så länge inte alla fönster och dörrar är bytta som vi vill och vår veranda byggd så struntar vi i det, folk får tycka vad de vill.

Kommentarer
Postat av: Mia

Ni har verkligen varit idoga och duktiga!

2011-06-20 @ 23:19:52
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0