Klänningen

Äntligen har den kommit. Och den är så fin, precis den klänning som jag hade sett på hjärnhinnan innan jag hittade den. Det finns dock ett problem, som egentligen är ett gediget problem, jag får inte gå ner i vikt nåt mera. Det är ju världsligt ioförsig eftersom det väldigt lätt går att ta in den lite i  midjan men jag jobbar nog på att behålla vikten nu istället.

Vit och röd är den, vringad, och i vringningen är det som en liten krage nerifrån och upp till axlarna som är röd, sen är det små broderade röda blommor över bröstpartiet och i släpet. Ja den är verkligen vacker och jag är så glad för att det äntligen blev rätt.

Solistens sånger har vi också kommit överens om i helgen. Tyvärr så säger jag inte mera än så eftersom det är så många inbjudna som läser min blogg och sitter jag här o skvallrar blir det ju ingen överraskning.
Jag snickrar för fullt på vigselprogrammet och det enda som jag känner att vi har svårt för det är att bestämma psalm. Vi har däremot bestämt att vi inte vill ha mer än en psalm utan vi vill utnyttja den solist som gör oss äran att närvara.

Har börjat förbereda maten så smått. Har tänkt bjuda på en sommar buffé där det bjuds kälknöl, grillad fläskfilé, grillad kyckling filé, strömming, lax, rökt sik, 2 olika pajer, potatissallad, grönsallad, ost, bröd och sommar frukter. Så småningom blir det även kaffe och tårta.

Tja längre än så har vi faktiskt inte kommit, men det finns mycket i mitt huvud men nu närmar sig midsommar och det firandet först. Både Sofie och Sara kommer hem så det lär nog bli mycket planerande ändå om vem som ska göra vad osv

Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tycker ni har kommit långt ändå! Och jag är så glad för din skull att klänningen blev så bra...L

2011-06-20 @ 23:21:10
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0