Förkylt

Har haft en helt underbar helg på min barndomsgård hos syrran.  I vanliga fall så brukar det alltid vara regn, kallt och blåsigt när jag kommer dit, men denna gången fick jag uppleva lugnt vatten och värme ute. Inte regn överhuvudtaget.
Helgen innehöll både marknad, fiske och annat mys. Åsele marknad är nåt som jag inte missar. Är ju uppvuxen med den och det är nåt visst med marknader när det är sommar. Det är lite kul att se att vissa saker aldrig förändras. Vissa marknadsstånd står fortfarande på samma ställe där de stod när jag var barn.

Mamma följde med oss ut på promenad genom folkmassorna och tänk er inget regn.. Lite fika på cafe kronan och sen allt krimskrams som man måste titta på, det är marknadskänsla det.

På lördag var jag beredd att åka och jobba eftersom Ahmed var sjuk, men han tillfrisknade och jag behövde inte rusa iväg så jag stannade kvar några xtra timmar. De timmarna tillbringade jag bla tillsammans med min syster ute i en båt på sjön. Där plockade vi upp abborrar som nu ligger i min frys och väntar på att stekas i smör, mums.
Skulle varit kvar där uppe.

För när jag kommer hem slår förkylningen ut i full blom. Vet inte om jag har feber men jag känner mig slut i kroppen, så väldigt trött. Snorig och hostig. Trots allt är jag tacksam att det kommer nu och inte nästa vecka när huset blir fullt av ungdommar och det drar ihop sig till bröllop.

Bröllops förberedelserna går frammåt, mycket tack vare min syster som har förmågan att se, styra upp och skriva listor. Nu ska jag bara hålla mig till listorna också.

Tack vare listorna så känns det iallafall som om jag har full koll igen. Det mesta är delegerat, som ska delegeras iallafall. Nu ska jag bara koncentrera mig på att bli frisk. Ska försöka hålla mig hemma tisdag och onsdag iallafall hoppas må bättre och vara tillbaka på jobbet på torsdag för att jobba sista helgen innan semester.

Nu ska jag fortsätta kurera mig, kroppen behöver mera vila


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0