Jul

Jag blir ju alltid så nostalgisk när det är jul. Jul har alltid varit en stor högtid för mig, när jag var liten var vi alltid så många som firade tillsammans. Min farbror och hans familj och ibland även min andre farbror. Mina kusiner Ingmarie, Mats ibland och min kusin Christer, vi kunde ibland vara runt en 10-15 st och länge efter att mina barn kom så firade vi jularna i Holmträsk på det viset. Mycket mat och mycket julklappar. Visst var det väl en hysteri runt julen men så otroligt mysigt.

De senaste åren har det varit bara vi i familjen och det har varit minst lika underbart. Nu har jag bestämt att det blir vad man gör det till, men jag kan inte sluta minnas och ibland önskar jag att jag var barn och tillbaka i Holmträsk igen.  Min dröm är ju fortfarande att återigen nån gång få fira jul i Holmträsk.
Tidigare år har jag gjort minnes flaschar på youtube och jag tänkte faktiskt ta en repris




Önskar er alla en riktigt God Jul

Kommentarer
Postat av: Mia

Ha en alldeles underbart fin jul, Cilla...försök att vila lite mellan varven också!

2011-12-23 @ 13:54:25
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0