Beslutet

Jag har tagit beslutet. Min mysiga lilla lägenhet får bli någonannans. Jag fixar inte att bo någonstans som inte känns bra.  Visst trivs jag med lägenheten, den är jätte mysig, men det är inte jag. Jag bor hemma i huset med katterna och det som är vårt.
Jag klarar inte av känslan att mina älskade kissar ska vara ensamma. Jag längtar efter dom och jag längtar hem. Så jag tog beslutet att eftersom jag nu den 16:e januari ska in på ryggis i sundsvall 6 veckor och sedan ska jag ha semester 3 veckor, varför ska jag då ha en lägenhet kvar när jag känner som jag gör. Så lägenheten är uppsagd och jag önskar naturligtvis att bli kvitt den så fort som möjligt.
Har frågat hyresvärden när, men han skulle fundera och återkomma med svar. Han pratar om ev hyresgäst och nästa gång ska han renovera en annan lägenhet och då ska de hyresgästerna utnyttja denna lägenhet...Vi får se när jag kan tömma och få börja bo hemma igen.

Hur som helst känns det skönt att veta att snart ska mina kissar få ha sin matte hemma varje kväll.

I helgen har jag jobbat så jag har varit kvar här. På fredag kväll kom Birgitta och Annsofie hit på lite glögg och sen käkade vi mat på china, vi hade en mycket trevlig tjej kväll. I går kväll hade vi grötafton på jobbet, lite glögg och lite jul gröt, mycket mycket trevligt.

Idag blir det inte mycket gjort. Jag är jätte förkyld så det blir en kureringsdag idag, i kväll landar B på midlanda, han ska vara hemma en vecka så i morgon åker han till Bönhamn men jag blir kvar för att jobba. Mår jag inte bättre på onsdag ska jag vara hemma men måndag och tisdag måste jag jobba, så han får klara sig själv tillsammans med missarna.

Nu väntar sängen på en liten tupplur, skönt att inte ha en massa måsten idag när jag inte är riktigt pigg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0