Höstmys, eller...

Idag har jag verkligen gjort höst. Växthuset är omgjort till lagringsplats för alla mina krukor och grejer, och alla blommor är bortplockade. Höstvindarna tar i ordentligt och det känns i luften att nu är det verkligen slut. Hösten har ju sin charm den också med alla dessa underbara färger, men inget är väl ändå som sommaren.

Vi har mycket på almanackan nu, varje helg under oktober månad är bokad. I mitten av veckan nu så åker vi ner till Malmö för att titta till Kattis och kolla hur hon har det på sin nya bostadsort, sedan ska jag vidare till Viebäck på kurs. Helgen efter är det jobb och middag med goa vänner och helgen efter det ska jag hälsa på Björn Skifs som besöker Övik, och där emmellan är det ju jobb för fulla muggar. Hittills har det också varit fullt upp. Har väldigt lite folk just nu så då blir det ju som så att det är jag som måste se till så allt blir färdigt inför öppning.
Har ett tag nu känts som om jag varit på väg in i den berömda väggen, men än står jag ju på benen.

Idag åker Bosse ner till Gävle för att jobba, skönt att det för omväxlingsskull inte är småland eller norrbotten han jobbar i. Från Gävle tar det ju bara 3 timmar hem så han kan ju komma hem varje helg, mycket skönt.

Bjuder på en liten repris så här i höst landet.






Ha en skön vecka

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0