Gjort

Försöker mig på lite bloggande, om inte för min egen skull. Inte för att fördriva tiden utan enbart för att kunna påminna mig själv ibland om hur tiden går.

Har tillbringat några dagar nere i Småland. Vi har ju vårt huvudkontor där och när nåt ska göras då blir det till Småland vi ska åka. Det är en bit att åka och eftersom vi alltid är minst 4 st som åker (Härnösand, Timrå, Sundsvall och så jag) blir det ju billigare att hyra bil och det är som ni förstår en trälig resa. Denna gången var det fortsättningen på vår ledar/chefs utbildning, och denna gången handlade det om etik, moral och konflikt lösningar. Stort och tungt ämne. Men så otroligt nyttigt, mycket viktigt.

Innan vi samlades där på söndagen hade Bosse och jag tillbringat helgen hos Kattis och Nils i Malmö. Var ju fantastiskt roligt att se hur de bodde. Vi kom ner sent på torsdag  kväll och på fredag så jobbade ju ungdommarna så då passade vi på att köra över öresundsbron så man har hunnit uppleva det hihi.. Danmark tycker jag är ett underbart land. Mycket underbar natur.

Lördagen tillbringade vi med lite god mat, shopping och mera god mat. Tiden går fort när man har trevligt och vips så befann man sig då inne i kursrummet. Nåja det gick ju det med och nu på onsdag kväll är jag alltså äntligen hemma igen. Känns som ett intensivt liv man lever och jag börjar inse mer och mera att jag måste ta och varva ner lite.

Jag fick frågan av en kollega idag varför jag straffar mig själv.  Jag förstod inte vad hon menade, men hon förklarade så här.  Jag har mycket länge sagt att jag vill börja träna igen, men jag kommer mig aldrig för, tar mig inte tid, ger mig själv inte den tiden. Hon menade att det är ett sätt att straffa sig själv när man inte tar sig tid för sig själv, att tillåta sig. Jag har aldrig tänkt i de banorna, men visst man är ju inte alltid snäll med sig själv i all den stress man utsätter sig för.


Jag har 3 helt underbara kollegor. Vi har tack vare alla resor hittat varandra och vi har alla den kemi som behövs för att kunna ta hand om varandra. Känns verkligen jätte skönt.

Nu ska jag ägna mig lite åt plock här hemma och jätte mycket kel med två underbara små varelser som är överlyckliga över att matte är hemma igen

Ha det gott


Kommentarer
Postat av: sara

jag skriver mest för min egen skull med ! kan tänka mig att det är kul och bra för mig att ha som en dagbok att läsa från skoltiden !

2010-10-13 @ 21:20:43
URL: http://invincible.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0