Ytterligare en vecka

Tiden går så otroligt fort. Har haft ganska mycket att göra på jobbet och det betyder ju att jag är helt slut på kvällarna här hemma. Det är en lycka för mig att ha en man som B. Han drar det mesta av lasset här hemma just nu. Vi har ju visserligen inte så mycket att göra hemma men allt det vardagliga tar ju faktiskt sin lilla tid. Och bara känslan att få komma hem trött och slut och ha middagen stående på bordet, det är inte många förunnat, det vet jag och jag är mycket tacksam för det.

I går hade jag lite personal i butiken då ställde B upp för att hjälpa mig även där. Kanon med en sån man. Kanon väder var det ju också igår. Idag hade vi bestämt att vi skulle ta skoter och matsäck och köra iväg någonstans. Det har vi gjort också men vi hade ju inte lika tur med vädret som i går. Ett tjockt mörkt molntäcke lägrade sig över oss och stora lapphandskar snöade ner.
Men så brukar det ju som bekant vara med vädret när jag är ledig. Men som sagt vi åkte iväg i allafall. Först åkte vi bort till Rotsidan, intressant och se hur det såg ut där nu i vinter och istid.




Ser nästan ut som om man skulle befinna sig på Antarktis. Vi körde vidare runt om i några grann byar och sen slutligen ner till Bräcksand, det är en stenig strand alldeles granne med Bönhamn. Där stannade vi och fikade lite innan vi begav oss hem. Väl hemma igen släpper molntäcket lite och solen tränger sig fram, men då var jag så frusen så ge sig iväg igen blev inget alternativ.

Jag har blivit vansinnigt förkyld igen, igår var jag totalt pajjad, idag känns det lite bättre men hostan och snuvan sitter i. Nu ska jag ägna mig åt att vila resten av dan, i morgon är det ny arbetsvecka, men jag gör nog det till en kort vecka. På fredag ska jag till Timrå igen för möte och det lutar åt att tisdag och onsdag får bli komp dagar. Jag behöver lite tid med min dotter som kommer hem, vi får se hur jag ligger till tidsmässigt i morgon kväll med allt som måste göras.

Ha en nice vecka och var rädda om er

Kommentarer
Postat av: zaq

Du med, härliga annorlunda bilder från det karga kustlandskapet!

2010-03-07 @ 15:30:15
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0