Dax igen

Så har ytterligare en vecka förflutit.  Dagarna har blivit lite längre, det är varmare ute och det töar för fullt. Har varit ledig ett par dagar i veckan, Sara har varit hemma på sportlov och det har varit skönt att få lite tid med henne.

I går var jag till Timrå för ett butiksråd. Tyvärr så tror jag att i samband med vår lunch blev jag nog matförgiftad. På väg hem i bilen blev jag jätte dålig och hela kvällen i går praktiskt taget bodde jag på toaletten. Inatt har jag sovit som en gris och nu känns det mycket bättre.

Solen strålar från en klarblå himmel men det är ca minus 7 grader ute än så länge, men dagen bjuder säkert på en o annan plus grad lite senare.
Bosse sätter upp lister i nedervåningen, jätte fina trä lister som senare skall målas vita. När han är klar ska vi nog ta oss en skotertur med lite varm choklad och punch, det är ju i allafall lördag idag.

Och inte vilken lördag som helst, det är final i melodifestivalen. Nåt som man absolut inte missar. Har försökt lyssna igenom samtliga bidrag och har nu klart för mig vem som borde vinna och vem som borde försvinna.

Andreas Johnsson We can work it out: Bra låt, jag gillar ju Andreas. Men tyvärr ingenting för Oslo. Känns lite som Jonny Logan och det har vi redan hört.

Anna Bergendahl This is my life: Kommer säkert hamna på topp listor men Oslo? Nä det är en låt som varit med förr i eurovision song contest o kommer förmodligen inte bland de 10 bästa i Oslo. Dessutom får man väl hoppas att hon har nåt annat på fötterna

Darin Youre out of my life: Jätte bra låt. Alla små flickors favorit. En riktig Backstreet boys låt, kommer förmodligen att placera sig hög möjligtvis bland dom 5 bästa.

Erik Saade manboy: Kan också ev vara en småflicks favvo. Men ingenting för Oslo

Jessica Andersson I did it for love: Skulle ju kunna tycka att det vore dax för henne nu men den här låten tycker jag påminner lite för mycket om Islands bidrag förra året. Vi har gjort den förr. Var i alla fall den som klädde sig bäst av damerna. Hon vet vad en melodifestival är, inga tennisdojjor här inte.

Ola Unstoppable: Patetiskt, han fick en hit med Natalie o så måste han ta med henne hit också. Gå hem!!

Pernilla Wahlgren Jag vill om du vågar: Samma sak! Patetiskt. Hon har gjort den redan. Den här gången har hon visserligen 2 andra dansare än bröderna ingrosso, men inte långt ifrån. Låten är samma plåga som alla andra gjort, botoxkvinnan har gjort den, Lena ph har gjort den. Jag tror världen inte vill höra den igen. Hoppas verkligen inte hon går till Oslo då gör vi bort oss i grannlandet.

Peter Jöback Hollow: Bra låt. Förmodligen den bästa balladen kommer att placera sig bra och det är läge för ballader i år eller?

Salem Al Fakir Keep on walking:
Årets vinnare enl mig. En annorlunda låt som är lätt att minnas. Men just det här med en låt som skiljer sig från mängden tror jag på. Den kommer att göra sig i Oslo.

Timoteij Kom: Roligt tjejband. Synd bara att det lånat låten från Sarek och att de inte spelar själv. Kul det här med egna instrument men om man inte spelar själv utan ska låssas måste man väl iallafall låssas bra. Låten är bra en riktigt kul låt kan funka men risken för diskning är för stor.

Min lista med de 3 bästa blir alltså:

1. Salem Al Fakir

2. Peter Jöback

3. Darin

Vad tycker ni?

Kommentarer
Postat av: zaq

Ingenting...

2010-03-13 @ 16:57:10
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0