Åter igen

Onsdag kväll och trött, trött, trött. Jag borde kanske skämmas för att säga det men nu snart är det 1 år sedan jag började mitt arbete på Erikshjälpen. Alla säger att det första året alltid är det jobbigaste året och jag hoppas de har rätt för isåfall blir snart allting så mycket lättare.

De första arbetstränarna som jag tagit hand om kom ju också för snart ett år sedan, det är 18 dagar kvar. Ja jag har börjat nedräkningen. Låter kanske hämskt men tyvärr så är det så jag känner. Det har varit mycket av allting när det gäller dessa. Bråk, tjafs, förstår inte... mycket gävelskap helt enkelt bara för att man inte vill jobba, pengarna vill man han men inte jobbet.  Men nu slutar de och hädanefter får ingen löfte om ett helt år innan de först gjort en praktik på ett par månader, bra tycker jag.

Har varit ensam hemma ett par dagar, eftersom Bosse åkte bort ett par dar. Jag klagar absolut inte, ni vet väl vad jag tycker om att få vara ensam ibland.
Nu sitter jag i soffan o slötittar på tv och undrar hur människor kan ställa upp på såna program som dokusåpor? Har ni kollat in Drömmen om Italien? Alltså, ja jag vet inte men hur är de funtade som ställer upp i såna program, gör folk vad som helst?

Nåja va skönt att man själv slipper vara med.
I morgon har vi butiköppet och jag ska ta itu med både lite tvättvikning och sökning efter kläder att ha på mig i morrn. Man vill ju gärna se ut för nåt bland alla kunderna.

Kommentarer
Postat av: SOFFIE SKUTTAR IN

hoppas tröttheten ger sig snabbt,må gott

2010-03-17 @ 20:49:29
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja vad fort ett år går...Det är nog svårt att få människor att samsas i en sådan butik..



Vad bra att de nu ska få praktisera först...

Egentligen borde det vara det på alla jobb..



Ja jag såg lite på det programmet oxå förra veckan.

Tänk att de ska hålla på och bråka i alla program nu för tiden..Men många gör vad som helst, bara de får var med i TV..



Ha en skön stund i din soffa..kramen..

2010-03-17 @ 21:30:25
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: zaq

Bättre jobb kan de väl inte få de rackarna, och sen inte vilja jobba!? jösses inte undra på att du blir less, men man undrar ju hur de som anvisat platsen tänker? För de kan väl inte helt plötsligt blivit arbetsovilliga...



Man slutar aldrig att förvånas...

Ge jobb och pengar till de som vill istället, lååt latoxarna gnaga på törbena och käka barkbröd!!!



F-låt... blev bara lite arg...

Man får ju inte säga så, -det är ju synd om människorna...

2010-03-17 @ 22:39:18
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0