Student

Så var helgen över och det känns lite tomt och vemodigt. Har haft så mycket folk runt omkring oss hela helgen så det blev tomt nu när vi är hemma igen. Det har varit en så underbar helg och jag är så glad över hur lyckat allting blev.

Redan på onsdag kväll kom storebror Thomas upp från Stockholm, och jag vill nog påstå att det var en av de bästa presenter Sara kunnat få. De träffas inte så ofta så stunderna tillsammans blir så dyrbara för alla tre.
På torsdag när vi kom till Övik sökte vi upp Sara som då redan inlett sitt firande. Hon har dragit ett jätte lass för skolan. Det är ju en ny skola hon gått på så de har aldrig haft studentfirande tidigare. Hon har suttit i elevrådet och hjälpt till och fixa både det ena och det andra för att alla skulle kunna få en bra studentdag.

Sara hade inte någon som helst aning om att Thomas skulle komma så gissa om hon blev glad. Hon var ju tyvärr väldigt upptagen på torsdag firandet hade börjat och pimpning av avslutnings lokalen höll på som mest. Skolan hade gjort i ordning lunch buffé för sina första studenter och lastbilen som de skulle åka med skulle ju också pimpas.

Fredag morgon började de med champagne frukost i en av Öviks alla parker och de hade verkligen tur med vädret.



Vi har ju haft 2 st som tagit studenten. Både min Sara och Bosses Katarina. Kl 1115 kom Katarinas skola ut för firande och då var vi naturligtvis på plats. Sen kom Sara ut kl 1215, lite stressigt men det ordnade sig jätte bra.


Kattis med pojkvän Nils

Till mottagningen fanns det pajer, smörgåstårta, gräddtårta jag tror alla åt med god aptit, mätt i magen allihopa. Släktingarna hade kanske lite fullt upp, först mottagning hos Kattis och sedan med Sara. Som tur var behövde vi inte hålla mottagning i Saras lilla lägenhet utan Magnus och Malin lät oss inta deras hem. Stort tack till er vänliga själar.

Efter mottagning var det dax för fest igen ända in på småtimmarna och på lördag ännu ett pressat schema. Frissan tog 2,5 timme men i mina ögon blev hon den vackraste



I dag var hon nöjd, det har varit en kanon helg. Och jag är nog världens stoltaste mamma. Hon har gått ut med underbara betyg och hon har verkligen kämpat stenhårt under dessa år.  Nu är det över och vi får väl se vad livet har för överraskningar för den unga damen.

Men jag tror att allt kommer att ordna sig till det absolut bästa för henne

Kommentarer
Postat av: zaq

Härligt Cilla! Underbara bilder och grattis till din fina dotter, ja till dina fina döttrar egentligen, de kan du vara glad och nöjd över!

Pusta ut nu efter allt stök!

kram

2010-06-13 @ 20:32:02
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: big sis

Klart som korvspat att du är stolt när jag är så stolt så jag håller på att spricka...

2010-06-13 @ 22:31:13
Postat av: Anonym

Jag förstår att du är en mycket stolt mamma! Äkta skönhet kommer inifrån, och jag tycker mig känna igen denna skönhet... från hennes morfar... från dig... och sen till henne.

Tack snälla för att du la ut de fina bilderna, och även för att du berättade att Thomas kommit på besök. Jag vet hur mycket det måste ha betytt för henne...



Varm kram/E

2010-06-15 @ 10:47:12
Postat av: Inger

ja vad skönt när det äntligen är över. Jo nog är hon en skönhet,,,Det kommer att gå galant för henne...kramen..

2010-06-15 @ 22:18:01
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: big sis

jag fick en kommentar i dag om hur otroligt lik sara skulle vara mig..men vet du vad som slog mig när jag gick in och tittade igen..hur står ju precis som jag och hennes knän är överrörliga också precis som mina !!!!!!

2010-06-17 @ 18:19:55
URL: http://glitteroga.blogg.se/
Postat av: Cilla

Jamen Britt det är väl inte konstigt att hon liknar dig. Hon är ju en sann Ingelsson men hon är ju absolut mest lik morfar

2010-06-18 @ 16:56:47
URL: http://cillnius.blogg.se/cillirill

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0