svart eller vitt, kallt eller varmt

Precis så verkar det ska vara. Ingenting mitt emmellan. Annars så är ju vi svenskar på det viset att lagom är bäst.

Nu pratar jag väder och det verkar också som så att väderguden tycker inte om lagom är bäst. Antingen så är det 20 grader kallt eller så blir det milt med plus grader.  I veckan som var hade vi 20 grader kallt igen på vissa ställen. Och nu under helgen har temperaturen stiget för att idag visa plusgrader på vissa ställen.
Dessa svängningar gör ju att blixthalkan också kommer. Idag på dagen började det att regna lite grann och nu i kväll när jag åkte hem var det minus 1 grad. Gissa hur väglaget var? Nu har vattnet mer eller mindre övergått till snö och med den kommer även blåsten.

Slutsats: Antingen fryser vi in i 20 gradig kyla eller också så snöar vi och driver vi in i snö och blåst. Vilken vinter!

Har idag stressat på i butiken för att hinna byta ut samtliga kläder. Det är jätte jobbigt eftersom vi har en ganska stor klädavdelning, men så kul det är när det är klart. Nytt och fräscht. Och sen är det alltid lika roligt att höra kommentarerna från kunderna för de märker direkt när något har hänt i butiken, väldigt roligt.

Nu ska jag återgå till soffan med min bok. Tycker jag har förtjänat det efter denna dag

Kommentarer
Postat av: zaq

Byter ni ut alla kläder då? Vad gör ni med de som varit där då? eller är det bara det ni skyltar med?



Ja, nog är det tvära kast i vintern, nyss kring nollan och sen ner igen och nu åter till -3*, snöat har det också så nu får D-son ge sig ut att skotta...



Minns vårvinter för två år sen, då var det barmark, tunn isskorpa mot stränderna långt in i februari-mars, sen kom snön!



Ha det gott, kram!

2010-01-19 @ 10:48:19
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja fy vilket väder vi fått iår..även här nere. Men ändå skönt att det är vinter, när det ska vara det.



Jaha byter ni ut kläderna.. Kastar ni de som ej blir sålda, eller?

Kul att få lite uppmuntran. Det behövs,. då orkar man lite mera,.Det lät skönt med boken och stunden i soffan..kramen.

2010-01-22 @ 18:29:27
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0