Sara 20 år

På eftermiddagen igår för exakt 20 år sedan, började mina värkar, och jag som med Sofie gick över 3 veckor tänkte att det tänker jag inte vara med om en gång till.  Så jag började dammsuga och storstäda, jag plockade fram studsmattan jag hade och tänkte nog lite som så att "de här värkarna får absolut inte bara vara förvärkar, nu jäklar ska du ut".
Efter några timmar åkte vi så in, men nej nej jag var öppen alldeles för lite. Jag blev inskriven men fick gå ut på promenad och sysselsättning.

På kvällskvisten hände det i allafall grejer och när väl vattnet gick så dröjde det inte så lång stund förrän barnmorskan plockade upp min nya babys i min famn. Titta efter vilket kön det var brydde jag mig inte om för jag visste ju....att det var en kille.....Va snopen jag blev när så Pappan sa att vi fått en tjej till.
Dagen efter när lilla Sofie fick följa med moster på mitt jobb och arbets kompisar frågade Sofie vad lillasyster skulle heta svarade hon käckt "Sven"

Åren med Sara gick med en rasande fart. Med mycket spring i bena redan som 2 åring höll hon på att bli överkörd, klarade sig med en spricka i foten och vid 2.5 års ålder höll hon på att brinna upp när ljusen tog eld i håret när hon fick för sig att blåsa ut dem, glömmer aldrig första morgonen när hon bekymmrad stod framför spegeln och tittade på sitt hår "mamma mina lockar brinde upp". Hon druttade i poolen som 3 åring på Gran Canaria

Charmtrollet nr 1! Alltid lika glad förutom när hon trött satt och snurrade sin lock runt sitt finger för att hon var så trött och rätt vad det var så satt fingret fast knutet i håret. Hyss och bus från morgon till kväll.

Så småningom blev det cyklar, moped och bil. Med cykeln krockade hon, med mopeden druttade hon omkull men tack och lov har inget allvarligare hänt med bilen, än...

14, 15, 16, 17, 18, 19 och nu 20 och under alla dessa år så gott som självförsörjande tack vare alla jobb. Ibland 2 jobb samtidigt.
Men en liten slarv maja som hatar att diska. Egentligen skulle nog den bästa presenten vara en liten diskmaskin och en städrobot.

Min älskade Sara fyller 20 år och jag kommer förmodligen aldrig att fatta att tiden gått så fort, att hon är vuxen och att jag måste släppa taget.

Har sammanställt lite Sara, låten som jag valt är en låt som Sara väldigt gärna sjunger på många av våra familjesammankomster med musik




Ett stort grattis till världens bästa Sara

Kommentarer
Postat av: big sis

Va fint !..

2010-02-06 @ 12:09:26
Postat av: sara

Sitter här med sminket ner till hakan. bästa delen var att du valde ju min favvo låt.

2010-02-06 @ 21:31:19
URL: http://invincible.blogg.se/
Postat av: Inger

Mmm Grattis till "Sara-Liten" så söt och fin..

Såå lik Moster Britt på sista bilderna.. Samma ögon..jo, ni är ju släkt....

Ha en fin vecka..kramen..

2010-02-07 @ 19:09:38
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0