Kyligt

Eller snarare fryskallt. Åkte på en hejdundrande förkylning efter förra helgen mys. Tappade rösten fullständigt några dagar och fick tillbringa de dagarna i sjuksäng.

Nu är rösten tillbaka och förhoppningen om att förkylningen kanske även den ger med sig. Har jobbat idag och visst är man väl trött efter några sjukdagar men det ger sig väl.

Helgen har mest bestått av storm, snö och kyla.  I går gjorde vi ingenting, absolut ingenting. Det är ju lite konstigt kan man tycka om man känner både Bosse och mig, men med det väder som vi fick genomleva var det inte mycket att välja på.

I dag varken snöar eller blåser det men kylan håller i sig. I kramfors har vi haft närmare 26 minus grader idag. Här i Bönhamn är det minus 18 grader men det räcker kan jag lova.

Hoppas nu bara på att kylan ger med sig innan helgen. Jag har min lediga helg och det skulle vara skönt med lite frisk luft och ute tid till helgen. Har ju inte kommit igång än med den träning som jag lovat mig själv. Jag vet, jag är så dålig på att ta hand om mig själv och jag vet inte riktigt hur jag ska bryta det där.  Ska lägga mig nu och läsa Mia Törnbloms bok, självkänsla nu! Fick låna den av Sofie, hon verkade tycka att det var nåt för mig. Vi får se, återkommer med recensioner sedan.

Till dess, ha ett bra liv

Kommentarer
Postat av: zaq

Jodå, nog har jag ett bra liv, inget fel på det... Boken har jag läst, fick av en vän när jag skilde mig, -vet inte om jag saknade självkänsla just då precis, var så focuserad på att klara allt elände som dök upp i samma andetag...



Nä, nu -skutt iväg till jobb, kram, -krya på dig!!!

2010-02-23 @ 06:47:37
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: britten sa....

hoppas du kan få lite lugn i helgen då och läsa boken.....du behöver ju också ta det lite lungt....kram

2010-02-26 @ 20:42:57
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0