Familje helg

Så var det då söndag och huset har blivit tomt igen. Tystnaden blir så påtaglig när huset har varit fullt av dem. Deras prat, diskussioner och fram förallt deras skratt. Jag pratar naturligtvis om våra barn, som inte längre är några barn. Vi har haft 20 års middag för Sara. Vi brukar göra så att vi bjuder vår stora släkt på middag när de firar sin 20 årsdag. Det blir liksom sista festen som vi föräldrar bjuder på, hädanefter får de ordna sina födelsedagar själva.

På fredag kväll kom Sofie, Sara och Robban hem. Vi åt en god middag tillsammans och kikade på lets dance och spelade lite yatzi. Trevlig och mysig start på helgen.
På lördag morgon dök de andra upp Kattis och Nils och Bosses brorson och hans barn. Efter ett tag kom även Johan farande och gänget var fulltaligt.


Jag hade fixat wok som kunde göras ordning i en murika, korv och bröd och naturligtvis varm choklad och punch. Vi hade tur med vädret, strålande sol hela dagen. På kvällen dök de andra i vår släkt upp, på Bosses sida, Bosses bror och ytterligare en brorson med barn, sammanlagt var vi 17 st.

tjälknul, potatisgratäng, grönsallad och tårta. Stort tack till Sofie och Sara som följde med mig hem och hjälpte mig fixa allting innan gästerna kom, för när jag skulle börja slet värken tag i mig så utan tjejerna har det nog blivit varken det ena eller det andra, tack tjejer.

Vi sjöng och hurrade för Sara så nu är hon verkligen vuxen oavsett om jag vill eller inte. Fattar inte varför tiden gått så fort.

I dag har vädret varit ännu bättre så lite skoter åkning blev det även idag. Till och med en längre tur. Solen har varit så stor. Och gissa om den gula där uppe är efterlängtad.

Nu är söndag kvällen här och det är dax att börja ladda för en ny arbetsvecka. Tills vi ses och hörs igen hoppas jag ni har det riktigt bra.

Kommentarer
Postat av: big sis

det låter hur mysigt som helst ..men bilderna är ju så små så jag ser ju ingentig

2010-02-14 @ 18:37:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0