VÅR!!

Så har ytterligare en vecka passerat och nu är våren här på riktigt. Det händer något varje dag, det är verkligen jätte skönt.
Jag har återigen arbetat ganska mycket men from denna vecka ska jag börja ta det lugnare har jag bestämt i helgen, jag har tom bestämt vilka veckor jag ska ta ut mina komp timmar, inte illa va?

Hämtade Sofie i Ullånger i lördags efter jobbet och jag tror det var hon som fick mig att förstå att jag nu måste lugna ner mitt tempo. Hon tycker jag är en tidsoptimist...och kanske har hon rätt, måste försöka ändra på det då.

I dag har vi varit ute och krattat rabatter och lite gräs. Jag har fått elda i min tunna och det är så skönt när man ser hur lågorna slukar allt det gamla.

Isen är i stort sett borta inne i hamnen nu och många av våra sjöfåglar är här igen.

Så sent som förra fredagen eldade vi ju på isen men nu är den borta, kanske tack vare en mycket idog herre som varje år startar krig mot isen med sin båt



Så här såg det ut i fredags.

Och idag var isen borta så mycket att "Gumman" kunde sjösättas. Underbart eller hur.



Nu är det dax att ta tag i kudden. Sover inte så bra som gräsänka så jag är ganska trött efter en vecka med mycket jobba o dålig sömn. I morgon har vi regions träff i Kramfors och jag ska vara på jobbet för att förbereda redan kl 7, så det är bäst att hoppa i säng med en gång

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0