Ledig

Har haft några lediga dagar. Men som vanligt när det är lediga dagar för mig så är det alltid nåt annat som måste göras.
Började med att åka till sjukgymnasten för lite akupunktur i ländryggen. Åkte sedan o plockade upp Sara och tillsammans åkte vi upp till lappbygden och Åsele för att titta till mamma. Kändes otroligt långt på onsdag dit upp, men jag var ganska slut på efter min behandling och mycket jobb.
Har ju haft så otroligt ont i ryggen igen ett längre tag och det verkar inte ge med sig.

Kul att se hur snön även däruppe ger vika för våren som kommit. Det töar så man praktiskt taget ser hur snön försvinner.
På onsdag natt vaknade jag av ett fruktansvärt magknip. Länge sen jag haft så vansinnigt ont i magen och helt plötsligt kände jag att det fanns bara en sak som gällde. Tillbringade i stort sett resten av natten i min mors badrum.

Varken mamma eller Sara har känt av något, så frågan är väl om jag blev matförgiftad? Vi stannade ju i Bredbyn o åt lunch, kan ev ha varit nåt där? Men Sara åt ju samma mat som jag.

Sen dess har jag iallafall inte haft någon aptit för mat. Ibland vet jag inte om jag mår illa eller om jag är hungrig, har en konstig känsla i magen. Har dock försökt få i mig någon näring men det känns inte 100. Så inatt vaknade jag igen av halsbränna och sura uppstötningar.  Och på samma sätt som i onsdags var det bara att rusa på toaletten. Nu är jag trött och slut på och funderar över varför ingen annan i min närhet drabbats om det skulle vara magsjuka? Tror inte det är det, måste vara nåt annat. Men aptiten lyser med sin frånvaro, känner inte alls för att äta, försöker dricka men inte ens det känns nåt vidare.
Bra sätt att gå ner i vikt?? Nja, orkar nog inte ha det så nåt längre tag.

I morgon är det jobb, få se hur det går. Kommer en ny tjej så jag måste vara på plats för att ta emot henne och på onsdag är det 5 st som slutar så då bör jag också vara på plats för att ta adjö. Sen ska min biträdande vara ledig en vecka så det är inte läge att bli sjuk nu.

Undrar varför det alltid händer nåt sånt här när jag ska vara ledig o ha det bra? Jag som är tillräckligt dålig på att ta hand om mig själv.  Nåja det är som vanligt, man får väl bita ihop lite...

I helgen har vi haft ett underbart väder här. Solen står högt på en klar blå himmel, och man kan höra hur snön smälter ner. Har legat ute i solstolen och sovit en timme och det känns faktiskt helt ok.
Har försökt sätta lite fröer, visserligen lite sent men bättre det än aldrig. Jag ser verkligen fram emot att få ta mitt nya växthus i besittning, har så otroligt mycket att se fram emot just nu.

Kommentarer
Postat av: zaq

Men usch så tråkigt! hoppas det har vänt och blivit stabilt nu!

2010-04-11 @ 20:20:42
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas det inte är någe allvarligt...

Krya på dig!

E

2010-04-11 @ 23:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0