Gräsänka

Jag har nu levt livet som gräsänka i snart 2 veckor, och jag har klarat det!! Det har tom varit ganska skönt.  Det är klart jag är ju inte hemma så mycket, hinner kanske inte känna efter. Jag kommer ju hem på kvällen, dåsar ner i soffan och halvsover där tills jag ska lägga mig på riktigt.  Men usch så skit tråkigt det lät, men allvarligt talat är jag så trött just nu att jag inte orkar göra annat på kvällarna.

I natt kommer Bosse hem över helgen och det ska bli jätte skönt, dessutom så vågar jag nog påstå att jag kommer att sova bra mycket bättre, det ska också bli skönt.  I morgon ska jag vara ledig. Vi har vår 10 års dag i morrn och det ska vi väl kunna fira på nåt sätt tycker jag.
Om inte annat ska jag fira med lite trädgårdsarbete, det får då mig att trivas och koppla av och jag kan gissa att min sambo kommer att ha en del att stå i efter 2 veckors borta vistelse. Fruktansvärt romantiskt eller hur?? haha..

Fredag har tyvärr min chef lagt in vårt månatliga möte i Timrå, så då måste jag dit ner. Hoppas bara att det inte blir så långt möte på fredag, det är ju trots allt valborgsmässoafton och det betyder att vi inviger grillen med goa vänner.

Isen på havet är helt borta och uppe på vår gård är nu mina rabatter helt snö fria, ja snön överhuvudtaget är så gott som väck, det är ju helt underbart att det gick så fort trots all den snö vi hade.  Kikade igenom min blogg på hur det var förra året och blev ganska förvånad när jag såg att det inte alls var is fritt i hamnen och det låg snö kvar, visserligen lite fläckvis men det som förvånar mig är ju att vi haft så mycket mera vinter i år än förra året men vi är is och snö fri tidigare, det var ju en stor överraskning.

Nu är det bara en timme kvar innan jag ska befinna mig i Ullånger, tror att jag tillbringar den med en dålig film

Ha de


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0