1 April

Vi skriver alltså 1 april 2010 idag. Det betyder att jag nu bott här i 3 år.  Vilka fantastiska år, hoppas det blir minst 3 år till, man vet ju aldrig vad som händer i livet.

April 2007 hade vi nästan ingen snö alls kvar, nu har vi tonvis med snö kvar, kommer nog att få ha snö ända in i maj i år.
April var en bra månad det året, varmt och skönt. När vi väl var klara med all flytt åkte vi till Tallin och förlovade oss, det var ju också kanon mysigt.

Nåja tiden går det är bara att konstatera. Nu är det påsk och den ska firas i goda vänners sällskap. I morgon ska vi utflykta med Bellan och Birgitta, på lördag jobbar jag och på söndag kommer Sofie och Robert och ev Kattis och Johan, tyvärr jobbar Sara i vanlig ordning men henne träffar jag ju på onsdag när vi åker till Åsele.

I dag tycker jag våren har kommit på riktigt. Inte för att det varit någon sol men jag har fått min eldar tunna fram skottad och vårens första eldning är gjord.



(Den här bilden är från förra året, 13 april, det är betydligt mera snö nu.)

Min ständige följeslagare passade på även hon att andas in lite rök från tunnan, hon måste ju även passa så inte matte försvinner för långt bort.


Nu ska vi ta oss ett påskbad, det kan nog vara skönt för min värkande kropp

Glad Påsk!!

Kommentarer
Postat av: zaq

Gla Påsk, ha det så mysigt med ungarna kring dig!

Kram

2010-04-01 @ 18:59:23
URL: http://zaq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0