Ledig vecka

Vad gör jag då under min lediga vecka? I torsdags åkte vi upp till Holmträsk och Åsele. Två flugor i en smäll. Jag har inte varit där sen i våras och det är länge sedan jag träffade både min mor och min syster. Så först åkte vi till Övik, jag behövde 2 nya däck på min bil och en lunch med Sara hann jag också med.

Det är ett stort vemod som alltid fyller mig när jag anländer in i byn Holmträsk. Jag är väldigt glad att syrran har gården idag men jag själv känner ingen som helst saknad. Visst det är otroligt vackert där, men det känns..ja jag vet inte, det är trevligt att komma dit o se alla förändringar de gör och det är otroligt roligt att gården finns kvar, men jag känner ingen som helst saknad. Vi hade en väldigt trevlig kväll men intog sängen relativt tidigt. Jag känner att jag har mycket spill i batterierna och jag behöver verkligen ladda dem.


Min gamla lekstuga, numera fiskebod


Storm, men det stoppar inte Britt från att ösa båten innan upptagning


På fredag åkte vi in till mamma och tog med henne på lunch på Emmas kök.  Det är ett matställe som min kusins fru har och de har alltid så väldigt bra mat där. Som grädde på moset fick jag även träffa min kusin och hans fru, det är många många år sedan så det var jätte kul.

På kvällen när vi kom tillbaka till syrran bjöd hon på en vansinnigt god älggryta. Med lite vin och lite spel avslutades kvällen. Var hemma här i Bönhamn på lördag eftermiddag fullständigt slut på. Då kom tröttheten kan jag säga, var precis som jag sprungit in i en vägg, helt slut. På kvällen hade vi fantastiskt varmt, upp mot 18 grader och vi fick återigen en mysig kväll ute i vårt uterum.

Nu har det gått ett par dar av ledighet i hemmet. Har donat lite både ute och inne. Har målat om ett par byråer och ett gammalt bord, blommor plockas bort och det förbereds för höst och kyla. Hösten är här och kylan kom redan igår. Det är svart och kallt ute.

Bengt-Olov och Carina som har Arnes sjöbod var här förra helgen och när de åkte tände de en lampa i fönstret på deras hus, det är ett ljus som vi bybor sätter värde på nu när det är mörkt och tomt i många hus. Önskar att flera sommar boende kunde göra likadant.

Nu har jag två dagar kvar så jag fortsätter att dona lite och bara ta det lugnt

Kommentarer
Postat av: zaq

Hoppas verkligen att du får batterierna laddade!



Nu "klappar" jag igen min loppisbod och kör resten till seriösa handlare, som ditt Erikshjälpen ;-) men jag hoppas någon kan tänka sig hämta möbler mm för det känns tungt att köra iväg med dem eller ännu värre, göra ved av dem! :-(

2009-09-29 @ 07:50:42
URL: http://zaq.blogg.se/
Postat av: Mia

Dona inte för mycket, du ska vila också....Kram!!!

Hälsa Pyro... L

2009-09-29 @ 17:16:31
URL: http://matmia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0