Insikt

Det råkade jag ut för i morse. Insikt!
Ofta på morgonen när jag åker till jobbet är huvudet fullt av planer för dagen. Vad som måste göras och vad jag önskar hinna med.  Jag är så van med naturen runt omkring mig så ibland ger jag mig inte tid, eller jag glömmer helt enkelt bort att titta mig omkring.
Men så i morse så slog det mig, hösten är här. När kom den??
När man ser samma bilder framför sig varje dag borde man väl se förändringarna, men inte har jag sett dom inte.

Men idag kom som sagt insikten om att det nu är höst. Löven på träden runt omkring vägen är gula och många av dem ligger på marken. När hände det? Hur kommer det sig att det känns som om jag missat våren, sommaren och nu också höst ingången.




Ikväll kom en till insikt för mig. Jag måste börja ta det lite lugnare, den takt som jag hållit sedan jag fick jobbet i april funkar inte längre. Jag är så trött att det går runt. Vi ska visserligen ha semester i nov, men det är då det. På söndag åker jag ner till Småland för utvecklingsdagar men när jag kommer hem igen måste jag börja plocka ut min komp. En veckas ledigt blir det då och en resa upp till syrran på gården kanske och besök hos mamma, det skulle nog också lätta det samvete som man ständigt går omkring med.
Beslutet är taget och det känns otroligt skönt, hoppas nu bara att veckan nere i småland går riktigt fort.

Nu fick jag återigen en insikt! Kvällen som gräsänka är slut, räkorna är slut och jag är slut, så nu intar jag sängläge!

Godnatt

Kommentarer
Postat av: big sis

ja ibland blir man DRABBAD av den...insikten ...ni är välkommna och jag är säker på att mor säger samma sak....kram och sov gott nu med dina katter som sällskap

2009-09-09 @ 22:54:09
URL: http://p
Postat av: Mia

Men vännen då....men skönt att du kommit till insikt, tycker jag L Gör det fler gånger!!! Kraaam!!!

2009-09-10 @ 19:18:27
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Det lät trevligt med kursen i Småland, och sedan lite ledigt..och sedan hälsa på syrran och lilla mamma.. Vad mycket trevligt du ha att se fram emot..

Önskar dig sköna fina dagar,,det är du värd, efter allt slit du lagt ner...Kramkramen till dig...

2009-09-10 @ 22:01:24
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Inger

Idag är jag gräsänka och ska äta räkor...det är visst många tjejer och tanter som gör när gubben är borta...sååå gott...kramkramen,,

2009-09-12 @ 16:49:08
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0