Trött..

men aldrig för trött för melodifestival!  Sitter i soffan och under 3:e bidraget inser jag att Malena som är en av de favorittippade verkligen kommer att vara min favorit om det fortsätter i samma stil. Så tragiskt, jag hoppas verkligen att de östeuropeiska länder skärper sig i år och verkligen röstar på bra låtar istället för att rösta på varandra.

Dagen i övrigt har varit tröttsam. Det är otroligt jobbigt ibland att hjälpa andra människor in i arbetsform, speciellt de som inte kan inse att de inte är chef på arbetsplatsen. Män har ibland en förmåga att inte kunna tolerera att det är en kvinna som styr.  Ska väl inte orda så mycket om det men det tar på krafterna ibland.
I morgon kommer vår lastbil som vi ska kunna hämta varor som folk vill lämna med.  Tänk gärna på det ni runt om i Sverige att Erikshjälpen gärna hämtar sånt som ni inte vill ha, varför slänga på soptippen när ni kan packa ner och ringa så kommer de och hämtar, praktiskt och bekvämt.
I slutet av veckan kommer även vår efterlängtade butiksinredning, sen har vi kanske ev ett par, tre veckor kvar innan butiken är klar att öppna, spännande.

På torsdag efter jobbet ska jag upp till Övik och dessutom kommer min Saraliten hem efter en månad i Sthlm, längtar så efter henne nu, ska bli skönt att ha henne på närmare håll, må hon aldrig mera försvinna så långt ifrån mig. På fredag är det dax för tandläkar besök, nu ska tanden rotfyllas och jag hoppas det går vägen denna gången för det är ju bland det värsta jag vet att besöka tandläkare, men tyvärr sånt som måste göras *suck*

Nu mina vänner ska jag ägna mig åt en god kopp rött the och lite mera melodifestival


Kommentarer
Postat av: britten...

jo då hon kommer nog att försvinna mera ibland..men så länge hon försvinner till mig är dte väl ok...i morgonkväll när hon kommer med båten ska hon få ett härligt bad och sen ska vi mysa med avrma mackor...sen får hon sova ut....Malenas låt var bättre nu än i den svensk finalen...kul för jag tyckte det var en del bra låtar i kväll ..blir nog kul på lördag

2009-05-12 @ 23:04:42
URL: http://pyrobritt.blogg.se/
Postat av: Mariette

Har du piggnat till nu när Sara har kommit tillbaka?



Själv saknar jag Linda när hon inte är här, men när Linda är hemma så undrar jag varför jag saknade henne såååå =)



Det är inte lätt och heta Mariette....men jag gör så gott jag kan =)



Kram o hälsa Sara så gott! // Mariette

2009-05-14 @ 19:25:59
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0