Havet skimrar

Javisst nu är den verkligen här, sommaren! Jag vet jag är super dålig på att skriva blogg numera, ska försöka bli bättre, men jag har liksom inte riktigt tid längre, det är så mycket annat som kräver min uppmärksamhet.
Det har i allafall varit kanon skönt att vara ledig i fyra dagar igen.

På torsdag tog jag itu med vårt hem. Storstädning!! Fejade och donade och blåste ut allt svart och plockade in vitt, så super fräscht det blev, verkligen skönt.  Sofie kom hem en stund och hälsade på. Robban jobbade ute i Barsta till sent på kvällen då även han dök upp. Kul att ha dom hemma.

På fredag bestämde vi att vi skulle åka till Övik och gå på Örnexpo. Jag behövde verkligen komma ifrån både städning ute/inne och allt funderande på jobbet. Expot tog hela dagen men inte mig emot.  Käkade lunch på Sibyllas, Sara jobbar ju där så vi trodde väl att hon skulle ha mer tid än att bara säga hej, men där bedrog vi oss hon hade verkligen fullt upp. Kattis skulle gå hårmodell på expot så vi drog vidare dit upp och kikade på alla dessa 65 modeller. Som ni hör hade vi verkligen fullt upp, men skönt fullt upp.

På lördag tog jag åter igen itu med mina blommor och rabatter, hämtade gödsel uppe vid hästgårn, donade, grävde och grejade. Magnus och Malin kom ut och bjöd oss på både lunch, fika och middag. Verkligen uppskattat när man jobbar på, tack för det!
På kvällen när solen försvann och det blev kallt ute gick vi in och satte oss vid tv.n och döm om min förvåning när då Sara helt plötsligt dyker upp, snacka om överraskning, skit kul!! Vi tog en sväng till ett par kompisar och det blev mitt i natten innan vi var hemma igen, men Sara körde oss fint hem igen. I dag har som sagt verkligen sommaren kommit det har varit så varmt och skönt. Sara har legat o solat, skönt att ha henne hemma några dagar, hon behöver nog verkligen vila lite. Jag tror nog också att hon tänker börja med sitt rum som ska målas och renoveras, kul!

Har precis tagit en promenad för att titta på och välkomna sommaren, nog känns det skönt.


Årets första båt har varit inne.




Ser ni Havet skimrar och det är sommar i Bönhamn igen, äntligen!!!

Kommentarer
Postat av: Mia

Och ni bor ju så himlavackert...jag saknar havet...

2009-05-25 @ 05:59:33
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: Inger

Ja ibland kan det vara "skönt fullt upp" Vi behöver ju omväxlingen..

Härligt när sommaren är i antågande...nu får vi njuta av den...

Ha det gott..kramkramen..

2009-05-25 @ 10:26:33
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: soffie

mmm så underbart du bor,vilka bilder!

2009-05-25 @ 20:57:23
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: big sis

hoppas att det skimmrar sen i sommar också när jag kommer och då vill jag göra allt det där som vi aldrig hinner med....

2009-05-26 @ 17:13:07
Postat av: soffie hoppar in

Här har det regnat ikväll men vi har det riktigt varmt ändå,

gokväll

2009-05-26 @ 19:23:56
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Mariette

Man kan inte blogga jämt, det finns annat också =)



Vilka fina bilder du har tagit... Kramar

2009-05-26 @ 23:07:04
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes
Postat av: Inger

Tittar bara in för att ta en titt, av ditt vackra Bönhamn,,jobba inte ihjäl dig, i butiken..

kramkramen

2009-05-28 @ 17:59:51
URL: http://ingeremksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0