Regn och rusk

Det verkar vara det över hela Sverige istort sett iallafall.  Här är det fruktansvärt blåsigt och det är inte utan att man känner sig ganska nöjd med att inte behöva slösa semester dagar på sånt här väder.

Blev lite sen från jobbet idag och på bordet stod en rykande köttsoppa när jag kom hem.  Jag blir så bortskämd numera, men det är ju faktiskt så att Bosse lämnar hemmet efter mig och är i regel hemma före mig också. Däremot får ju inte han vara inne och jobba som jag och det är ju mindre roligt dagar som denna. Det har regnat konstant hela dagen, och inte lite heller.
Idag har det varit en ganska så jobbig och tung dag på jobbet. De som jobbade i lördags har ju haft ledigt idag och då är vi ju inte så många som jobbar och kan packa upp och fylla butiken.  I morgon är det öppet dag igen så då blir det ju alltså en lång dag igen

Har rensat min garderob nu sedan jag kom hem. Bort med allt som jag inte längre använder och som bara hänger där o tar plats. Nu har jag plats för att fylla på mera och Erikshjälpen får mina utrensade kläder, nytta till två håll..

Nu ska jag lägga mig framför tv:n och kika lite grann på inspelade saker som jag aldrig tar mig tid för, hoppas ni är torra där ni befinner er!!

Kommentarer
Postat av: britten...

nää du ingen digitalis från bönhamn utan från hötorget...men mina 50 års plantor väntar jag fortfarande på...

2009-07-20 @ 21:38:29
Postat av: ♥ Mariette ♥

Lite sol nu skulle inte skada... fy vad trist med regn o blåst! Hoppas att allt är bra med dig och att vi alla får extra mycket sol o värme under helgen iallafall... Kram

2009-07-22 @ 22:20:53
URL: http://www.metrobloggen.se/mariettes

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0